اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مرداد
اکران مردمی فیلم سینمایی «قسم» با حضور محسن تنابنده و سعید آقاخانی شامگاه چهارشنبه در پردیس سینمایی بازار یزرگ ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازار بزرگ ایران، قسم آخرین ساخته محسن تنابنده از نهم مردادماه وارد عرصه اکران عمومی شده است. این فیلم در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران با استقبال اقشار مختلف مردم به نمایش درآمده است.

در این اکران مردمی، سعید آقاخانی بازیگر و محسن تنابنده کارگردان همراه با مردم به تماشای این فیلم نشستند. قسم فیلمی اجتماعی است که بیشتر ماجرای آن در یک اتوبوس و در مسیر به سمت مشهد سپری می‌شود.


۳۰
مرداد
سی­‌ام مردادماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز جهانی مسجد" نامگذاری شده است. با حجت­‌الاسلام مجتبی درزی امام جماعت مسجد جامع محمد رسول الله(ص) درباره نقش و جایگاه مسجد گفتگو کردیم که متن آن در ادامه منتشر می­‌شود.


چرا سی­‌ام مرداد روز جهانی مسجد نام گرفته است؟

 نام­گذاری سی­‌ام مردادماه به روز جهانی مسجد، اهمیت و جایگاه مسجد در دین و فرهنگ دینی را نشان می­‌دهد. اگر بخواهند در فرهنگ مردم یک کشور رویدادی ماندگار شود، روزی را به آن اختصاص می­‌دهند. مسجد هم یکی از جایگاه­‌های­ مهم در فرهنگ دینی ماست. حدود ۵۰ سال پیش یک تفکر افراطی مسیحی_صهیونیست در سرزمین اشغالی شکل گرفت که اعتقاد داشت ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است. بر پایه این اعتقاد ابتدا مسجدالاقصی را آتش زدند و سپس معبد سوم حضرت سلیمان را ساختند. مسلمانان دنیا در اعتراض به این اتفاق شوم، بیست و یکم آگوست مصادف با سی­‌ام مرداد را روز جهانی مسجد اعلام کردند.
۲۷
مرداد

در سیستم بانکی ایران ،ما با دو نوع کارمزد مواجهیم؛یک کارمزد که در شعبه دریافت و پرداخت می شود و نوع دیگر کارمزدهای الکترونیکی است که عمدتا روی دو شبکه کشوری شتاب و شاپرک اعمال می شود.
در کارمزد الکترونیکی ما یک کارمزد شتابی و یک کارمزد شاپرکی داریم.
شما در نظر بگیرید وقتی مشتری یک تراکنش زیر 50 تومان روی پایانه فروش انجام می دهد با این سطح تورم هیچ گونه توجیح مالی ندارد .
بانکها روی رسوب این پول ها حساب می کنند ؛در صورتیکه این پول ها ماندگار نیستند.
اگر بخواهیم هوشمندانه حساب کنیم کارمزدی که نصیب بانک می شود هزینه کاغذ مصرفی آن pos هم نمی شود چه برسد به هزینه تجهیزات پشتیبانی و قیمت خود دستگاه هم نمی شود.
ذکر این نکته ضروری است که کارمزدها خیلی هم ارزان است و این باعث می شود بانکها تمایلی به ارتقا سیستم الکترونیک و pos هایشان ندارند .
مثلا وقتی در یک نانوایی پایانه فروش وجود دارد و بدون هیچ گونه کارمزدی تراکنش زیر 3 هزار تومانی انجام می شود و این تراکنش هیچ توجیح مالی ندارد.

۲۶
مرداد

در دورانی زندگی می کنیم که همه به طرف آسان شدن کارها و سرعت بخشیدن به کارها هستند. سریعترین ماشین، سریعترین هواپیما، سریعترین کامپیوتر، سریعترین قطار و ...

در این دنیای پرسرعت، چند مورد وجود دارد که نمی توان به آن ها سرعت بخشید. یکی از این موارد موفقیت است. موفقیتی که بخواهد پایدار باشد و شما را برای همیشه موفق نگه دارد یک شبه بدست نمی آید. در این دنیای پرسرعت همه به دنبال موفقیت سریع هستیم ولی این امکان پذیر نیست. اگر موفقیتی هم با سرعت بدست آید موقتی است. البته بحث من روی موفقیت نیست. در مورد این موضوع کتاب ها و موارد زیادی است که می توانید مطالعه کنید.

مورد دیگری که نمی توان به سرعت به آن رسید خلاقیت است. خلاقیت گرچه در همه ما وجود دارد ولی به دلایل مختلف، کمرنگ و ضعیف شده است و نیاز به این است که با تمرین مداوم و پیوسته دوباره افزایش پیدا کند. همان طور که یک ورزشکار موفق باید ماهها و سال ها تمرین کند و ماهیچه هایش را تقویت کند تا بتواند قهرمان شود، یک فرد هم برای اینکه بتواند خلاق شود باید تمرین کند.

در مرحله اول باید ذهن خود را فعال کند که برای این کار نیاز دارد که به طور مستمر و مداوم یکسری تمرین ها را انجام دهد و بعد از آن، می بایست تکنیک ها را بیاموزد و تمرین کند تا ملکه ذهنش شود تا هر زمان به آن ها نیاز داشت استفاده کند.

وقتی ذهن خود را تقویت کنید خود به خود خلاقیت نیز زیاد می شود. تنها خود فرد است که می فهمد آیا ذهنش خلاق تر شده است. ذهنی که فعال باشد، زمانی نیاز به یافتن راه حل برای مشکلی هست خود به خود راه حل به ذهنش می رسد.

بنابراین برای خلاق شدن نیاز به زمان دارید. افرادی که فکر می کنند با چند تمرین می توانند یک شبه فرد بسیار خلاقی شوند اشتباه می کنند. نیاز است که تمرینات مداومی انجام دهید تا ذهنتان فعال و قدرت خلاقیتتان افزایش پیدا کند.

۲۳
مرداد

به گزارش روابط عمومی بازار بزرگ ایران در مدت 40 سال نیمی از جنگل های جهان از بین رفتند. امروزه بشر در حال نابود کردن جنگل هاست. بعضی از کارشناسان زیست محیطی درخواست کردند تا وضعیت اضطراری اعلام کنند تا بین مردم و طبیعت توافق برقرار کنند.

این آمار نشان می دهد که حدود 60 درصد از این تخریب ها ناشی از فعالیت های انسان است. به همین دلیل کاهش حیوانات وحشی و پرندگان از جنگل هایی مانند آمازون بیشتر بوده است.


۲۳
مرداد

یوگیها برای زمین

یوگا بیانگر وضعیت متافیزیکی و اخلاقی در ارتباط با طبیعت است. دغدغه‌‌ و مسائل زیست محیطی در تمرینات یوگا قرار دارد. یوگا یک تمرین پیوستگی میان انسان‌ها و طبیعت بوده است. یوگا برای یادآوری این پیوستگی به ماست که شکل گرفته است.

فرد یوگی احترام‌گذاشتن به رابطه‌‌اش با دنیای اطراف را از طریق آساناها یاد می‌گیرد. در این وضعیت او به ادامه‌ی تمرین خارج از مت نیز تمایل پیدا می‌کند. وقتی پرانا برای یوگی مهم باشد، به‌دلیل اهمیت آن در ادامه‌ی حیات به کیفیت هوای اطرافش فکر می‌کند. ایستادن مانند یک درخت، رابطه‌ای را با درختان شکل می‌دهد. یک یوگی تمایلی به دیدن قطع درختان برای ساخت واحدهای مسکونی جدید ندارد. در مورد من به‌طور خاص، اجرای حرکت حیوانات به من نشان داد که در وضعیت عادی انسانی‌ام چقدر محقرانه درباره‌ی مخلوقات غیرانسان فکر می‌کنم. بدین ترتیب، اجرای آساناها شفقت من را در چگونگیِ برخورد انسان‌ها با مخلوقات غیرانسان گسترش داد. قطعاً تمرینات آسانا از راه‌های بسیاری نیز به هوشیاری زیست‌محیطی منجر می‌شود. اما در نهایت، نتیجه یکسان است: یوگا خواستار تعهد ما به فعالیت علیه آسیب‌رسانی به محیط‌زیست است.

در‌حالی‌که آساناها تنها یک قدم از سفر یوگی هستند، نمی‌توان از اهمیت آنها چشم‌پوشی کرد؛ به‌ویژه زمانی که بحث از رابطه‌ای باشد که آساناها میان یوگی و محیط‌زیست برقرار ساختند. باتوجه به تمرکز فرهنگ غرب بر فواید فیزیکی یوگا، فهم اصول اخلاقیِ تمرینات آسانا اهمیت می‌یابد. در شروع یوگا هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که از حرکت‌هایی مانند شتر، خرگوش، درخت و یا سلام بر خورشید، چیزی فراتر از فواید فیزیکی به‌ دست آورم. هرچند متوجه شدم که این فواید فیزیکی نسبت به لذت‌بخشی بی‌حد و دگرگون‌‌ کردن زندگی در درجه‌ی دوم اهمیت قرار می‌گیرند. این آگاهی از تبدیل‌شدن به شتر، قورباغه یا یک درخت شکل نگرفته است، بلکه محصول آموختنِ چگونه با دنیا مرتبط شدن، به‌واسطه‌ی انجام حرکت‌ها و قرارگرفتن در وضعیت‌هاست. من یاد می‌گیرم که این کار را در رابطه‌ با مخلوقات زمین انجام دهم که یادآور رابطه‌ی کامل ما با یکدیگر هستند. به همین دلیل، تمرینات یوگای من تبدیل به وسیله‌ای برای ارتباطی باز و انعطاف‌پذیر با محیط‌زیست شده‌اند. این خواص، تنها فواید فیزیکی یوگا را دربرنمی‌گیرد، بلکه وسیله‌ای برای درمان رابطه‌‌ی انسان با محیط‌زیست است.

https://www.iranmall.com

۲۳
مرداد

پیش نوشت:این نوشته شامل سه بخش است، در بخش اول در تقاطع فلسفه و تکنولوژی می ایستیم و سعی میکنیم به این سوال پاسخ بدهیم که چرا یادگیری مهمترین موضوع زندگی هر انسانی است، بخش جذابی است حاوی نظرات شخصی من و دوستش دارم.

در بخش دوم: به سراغ مغز میرویم، سری به نروساینس میزنیم، نگاه میکنیم در هنگام یا،دگیری چه اتفاقی برای مغز می‌افتد و در بخش سوم: به سراغ تکنیکی میرویم که عملگرایانه ترین قسمت نوشته است. چطور زیر بیست ساعت هر چیزی را یاد بگیریم؟ اگر حوصله ندارید دو بخش اول را بخوانید (هرچند توصیه میکنم بخوانید) یکراست به سراغ بخش سوم بروید.

بخش اول:

اگر قرار باشد برای انسان قرن ۲۱ ماموریتی تعریف کنیم، آن ماموریت قطعا یادگیری خواهد بود.

این جمله نظر شخصی نگارنده‌ست، در ادامه تلاش میکنیم تا منطق پشت آن را بیان کنیم. لیدیز ان جنتلمن، با ما باشید:

تد کزینسکی  احتمالا تنها تروریست و قاتل زنجیره‌ای تاریخ است با مدرک معتبر از یک دانشگاه آمریکایی. آقای کزینسکی را، بخاطر جذابیت تیتر میگویند که نابغه بوده است. مسلما موافق نیستم اما توانایی های ذهنی‌اش غیرقابل انکار است.در شانزده سالگی وارد دانشگاه هاروارد میشود، در نهایت در سنین جوانی استادیار دانشگاه میشود. و البته بعد از دوسال استعفا میدهد. ایده‌ی آقای کزینسکی و تحلیلش از دنیا ساده است: بواسطه‌ی انقلاب صنعتی آنقدر چیزی کشف کرده ایم که دیگر چیزی برای کشف کردن باقی نمانده و زندگی جذابیتش را از دست داده، پس بیایید تمدن را نابود کنیم و آن را از نو بسازیم. تا جذابیت و خوشبختی به جهان بازگردد. برای همین شروع میکند به بمب گذاری و کشتن آدم‌ها. چیزی نزدیک به فایت کلاب.

مانیفست ایشان برای من خنده‌دار است اما احتمالا تعداد زیادی از افراد باشند که چنین فکر میکنند، آیا اینجا که ما ایستاده‌ایم آخر کشفیات بشری است؟ خب به نظر من نه خیر. ما در فضا به پیشرفت های خوبی رسیده‌ایم و در عمق اقیانوس‌ها هم مسیر مناسبی را طی کرده‌ایم. اما هنوز خیلی چیزها هست که نمیدانیم. مثلا در این تدتاک (با ندیدنش چیزی از دست نمیدید) سخنران میگوید کمتر از صد سال پیش ما ماشین را اختراع کرده بودیم اما هنوز از وجود یک نوع گونه‌ی زندگی در زمین بی‌خبر بودیم. ویروس‌ها. و بعد توضیح میدهد که امروز ما با بررسی محتوایات روده وبینی به توالی‌های ژنتیکی ناشناخته‌ای رسیده‌ایم که احتمالا گونه‌‌های جدیدی از زندگی باشند و تازه اول راهیم. در واقع این خطای ذهنی که همه چیز را کشف کرده‌ایم یقه‌ی بزرگان تاریخ را هم گرفته است.


زمان زیادی نگذشت که انیشیتن با نظریه نسبیت کاسه کوزه‌ی فیزیکی که آقا کلوین معتقد بود، چیزی نمانده که در آن کشف شود را بهم ریخت. پس نباید مغرور شویم که ما همه چیز را میدانیم. خیلی چیزها هستند که نمیدانیم. و من موافقم. اما یک سوال: مهمترین چیزی که امروز نمیدانیم چیست؟

نظر من را بخواهید، ناشناخته‌ترین چیزی که امروز وظیفه‌ داریم آن را بشناسیم، آن حجم ژله‌ای و لزج توی جمجمه‌مان است. ما تقریبا هیچ چیزی از آن نمیدانیم. نمیدانیم چطور کار میکند. دیتای زیادی در مورد آن داریم اما نظریه ای نداریم. چرا این کشف نحوه‌ی کارکرد این شی مهمترین چیزی است که باید بدانیم؟

دلیل ساده‌ای دارد. مغز تکاپوی طبیعت برای ایجاد خودآگاهی بوده است. ما جهان را با مغزمان میفهمیم. مغز همه آن‌چیزی است که تاریخ را و پیشرفت بشریت را شکل داده. حال اگر ما بتوانیم آن را بشناسیم چه اتفاقی می‌افتد؟ یک انقلاب جدید. احتمالا آخرین انقلابی که گونه‌ی انسان شاهدش خواهد بود. انقلاب صنعتی اکستند کردن عضلاتمان بود و همین تغییر نه چندان بزرگ مسیر تاریخ را تغییر داد. انقلاب بعدی اکستند کردن مغزمان خواهد بود. برای این که تصور بهتری از این که چه اتفاقی خواهد افتاد داشته باشید، مقایسه کنید قدرت و استقامت حرکت یک قطار را با یک قدرت و استقامت حرکت یک انسان پیاده. حالا فرض کنید بتوانیم  مغزی بسازیم که تفاوت عملکردش با مغز خودمان اندازه‌ی تفاوت عملکرد پاهایمان با قطار باشد؟ چه اتفاقی می افتد؟

احتمالا پایان بشریت. احتمال الف) آن موجود با آن خودآگاهی وحشتناکش مارا در باغ وحشی میگذارد تا خوش باشیم ، مشابه کاری که ما با موجوداتی که خودآگاهی پایین تری نسبت به ما دارند انجام میدهیم(میمونها مثلا) ب) ما مغزمان را به مغزش پیوند میکنیم و تبدیل به گونه‌ی جدیدی میشویم که دیگر انسان نیست و در هر صورت این به معنای پایان بشریت خواهد بود.

بعد کشف مغز دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

نمیدانیم. از این فیریک های شیفته‌ی سینگولاریتی هم نیستم که بخواهم رویاپردازی کنم(عملگرایانه نیست) اما دو چیز را میدانیم برای ساختن چنین چیزی ابتدا باید مغز را بشناسیم و دو این که شناختن مغز مهم‌ترین کشف پیشروی ماست.

حالا این ها چه ربطی به یادگیری داره آقای علی آبادی؟ تیتر جذاب مطلب بی ربط؟ فروم نیک‌صالحی چیزی هستی مگه خدایی نکرده؟ کمی صبر کنید میرسیم.

همه حرف‌های بالا را زدم تا از جمله‌ی اولم متن دفاع کنم. آقا مک لوهان (ارواحنا فدا) در جایی میگوید بشریت چیزی جز آلت تناسلی برای دنیای ماشین‌ها نبوده است و نیست.ما آن ها را تولید میکنیم و به جلو میرانیم تا زمانی که دیگر نیازی به ما نداشته باشند و خودشان تولید مثل کنند. الله اکبر از این بینش. اما خب، من متممی برای حرف آقای مک لوهان دارم که نظر شخصی من است. به نظرم برای مام طبیعت ما و ماشین ها فرق زیادی نداریم و نخواهیم داشت. مسیر تاریخ نه درباره‌ی پادشاهان  بوده و نه حتا بر سر پیشرفت تکنولوژی. تمام تاریخ درباره‌ی آگاهی است و تلاش ناخودآگاه طبیعت برای افزایش خودآگاهی. اگر روزی ما ماشینی بسازیم که از ما آگاهی بیشتری داشته باشد، ما تنها مسیری طبیعی را ادامه داده‌ایم. سخت نگیریم.

حالا رسیدیم به جمله‌ی اول متن: اگر رسالتی برای بشرامروز قائل باشیم، آن رسالت قطعا یادگیری خواهد بود. چرا؟ چون که این دنیایی است که در آن زندگی میکنیم. جنگ برای افزایش خودآگاهی. ما به نسبت بشری که دنیایش در افسانه‌های یونانی میگذشت خودآگاهی بیشتری داریم. و این همان پیشرفت است. اصلا بگذارید از زاویه دیگری نگاه کنیم:

مجموعه‌ی بشریت از ابتدا تا به امروز را به عنوان  یک موجود واحد در نظر بگیرید. یعنی به کل بشریت  به عنوان یک انسان واحد نگاه کنید. وقتی به این انسان خیلی بزرگ نگاه کنیم، هر انسان کوچکی تبدیل به یکی از سلول‌های این یگانه بشری میشود که روی زمین زندگی میکند. آغازش را نگاه کنید، احتمالا تعداد سلول‌ها کم هستند. جمعیت کم است. مثل یک نوزاد که حجم بدنش کوچک‌تر است و سلولهایش کم هستند. آگاهی او هم کم است. دقیقا مثل یک نوزاد. هیچ شناختی از محیط ندارد. کم کم بزرگ میشود و رشد میکند. هم زمان با این بزرگ شدن دانش بدست می‌آورد و محیطش را میشناسد. مثل کودکی که به دبستان میرود و کم کم انقدر بالغ میشود که کنترل محیطش را به دست میگیرد( مثلا در هفده سالگی که میشود مساوی امروز ما) و بعد روزی ازدواج میکند، کودکی بدنیا می‌آورد که از خودش بهتر است و در نهایت میمیرد. اما کودکش مسیر آگاهی اورا ادامه میدهد.

برای یک نوزاد این فرایند هفتاد سال طول میکشد و برای بشریت ملیون ها سال طول میکشد.

در این انسان بزرگ، انسان های کوچک در حکم سلولهایی هستند که بدنیا می‌آیند یا تقسیم میشوند و میمیرند. بشر بزرگ مثل خود ماست.(فراکتال‌ها) ما با مردن سلولهایمان نمیمیریم رشد میکنیم. بشریت هم با مردن ما از بین نمیرود، بلکه سلولی بهتر را جایگزین میکند.

این داستان بشریت به عنوان یک موجود یگانه است. داستان تاریخ است، شاید امروز این بشر کلیه‌ای به نام خاورمیانه داشته باشد که سرطان دارد، یا کنترل قوی ترین بازویش را چنان از دست داده که گلوی خودش را میفشارد اما در تصویر کلی تمام تلاش این بشر در طول تاریخ صرفا و صرفا افزایش آگاهی و کنترل بر محیط بوده است. دقیقا به مثابه یک انسان. و این همان کاری است که ما باید به عنوان یک سلول از این موجود عظیم الجثه انجام بدهیم. افزایش آگاهی. و آن ممکن نیست مگر با یادگیری. این استدلالی است که برای جمله‌ی اول متن دارم. یادگیری و تلاش برای افزایش خودآگاهی مهمترین وظیفه ماست.

۲۰
مرداد
بسیاری از فلاسفه بر این باورند که سنت‌های اخلاقی به اندازه‌ی کافی به وضعیت اخلاقی حیوانات نپرداخته‌اند. پیتر سینگر که از مهمترین سخنرانان معاصر درباره‌ی وضعیت اخلاقی حیوانات است، در سال ۱۹۷۵ کتاب آزادی حیوانات را نوشته است. بااین‌حال، چگونگی تعمیم دادن نظریه‌های بنتام یا سینگر به طبقه‌های مختلف زندگی حیوانات، مسائل زیادی را در رابطه با روان‌شناسی حیوانات مطرح می‌کند. بسیاری بر این باورند که میمون‌های بزرگ‌جثه که از لحاظ ژنتیکی به انسان‌ها بسیار نزدیک‌اند، سزاوار قوانینی اخلاقی و برابر انسان‌ها هستند، درحالی‌که مگس‌ها، پشه‌ها، مورچه‌ها و باکتری‌ها اینطور نیستند. آلبرت شوایتزر در سال ۱۹۲۳، در کتاب فلسفه‌ی تمدن از نظریه‌ی «احترام به زندگی» دفاع می‌کند. او استدلال می‌کند که همه‌ی موجودات زنده سزاوار احترام‌اند و هیچ‌کس نباید حشره و حتی گیاهی را از بین ببرد، اگر می‌تواند از این کار اجتناب کند. این گسترش ملاحظات می‌تواند تا حدی مشکل‌ساز باشد و با این مسئله در تناقض است که شرایط زندگی ما، به عنوان موجوداتی بیولوژیکی به قیمت زندگی سایر گونه‌هاست. شوایتزر برای حل این مشکل می‌گوید که ما در صورتی که لزومی نباشد، نباید موجود زنده‌ای را بکشیم. از طرفی، برخی از طرفداران محیط‌زیست و سازمان‌های زیست‌محیطی همیشه به قسمت اخلاقی قضیه توجه ندارند که باعث زیر سؤال بردن الگوهای طبیعی و تکاملی می‌شود. این مسئله مخالفت آنها با فلسفه‌های ضدشکار و ماهیگیری را توضیح می‌دهد که در مباحث بوم‌شناختی و حفاظتی توجیهی ندارند.
برخی از طرفداران محیط‌‌ زیست‌ می‌خواهند که انسان را به عنوان جزئی از طبیعت تعریف کنند که مانند سایر موجودات زنده عمل می‌کند، اما در عینِ حال، تلاش می‌کنند تا اعمال ما را که تهدیدی برای محیط‌زیست به‌شمارمی‌روند، محدود کنند. بااین‌حال، مثلاً سگ‌های آبی ‌آب‌بندهایی می‌سازند که باعث خرابی زیستگاه‌ جانوان دیگر می‌شود و همه‌ی موجودات زنده پسماند خود را در طبیعت دفع می‌کنند. این مسئله این پرسش را به وجود می‌آورد که مرزهای محدودکننده برای دخالتِ درستِ ما در طبیعت دقیقاً کجاست؟ خود طبیعت هم پاسخی قطعی برای این پرسش ندارد.
مشکلی دیگر در رابطه با درنظرگرفتنِ انسان به عنوان جزئی از طبیعت و در عین حال قائل شدن حقوق و مسئولیت‌هایی خاص برای او، این نکته است که ما باید از سایر گونه‌ها حفاظت کنیم. خود طبیعت گونه‌های زیادی را در طول سال‌ها از بین برده است، همچنین برخی گونه‌ها نمی‌توانند هم‌زمان با هم وجود داشته باشند. افزون بر این به نظر می‌آید که اگر قرار باشد که حیوانات بزرگ‌جثه در آینده وجود داشته باشند، وجود آنها به خاطرِ آن است که انسان‌ها از زیستگاه آنها محافظت کرده‌اند. این نکته باعث می‌شود که ما به عنوان یک ناظر، نه صرفاً موجوداتی بیولوژیک که بر اساس الگوی تکامل خود عمل می‌کنند، در طبیعت حضور داشته باشیم. اما اگر انسان‌ها مسئول نجات گونه‌های دیگر باشند، به نظر می‌رسد که نقشی بسیار خاص در طبیعت را به عهده گرفته‌اند؛ نقشی غالب در نظام زیست-محورِ برابرانه.
۱۹
مرداد
مرگ، چون که ما را از داشتن موارد خوب و دوست داشتنی جدا می کند ناخوشایند است.
به گفته اپیکور مرگ برای آن تعدادی از افراد که درباره آن تحقیق می کنند ترسناک نیست. شما وقتی که درباره یک موضوعی آگاهی حالا نه به صورت کامل داشته باشید دیگر از آن موضوع هراسی ندارید بلکه گاها مشتاق هستید که زودتر آن پدیده یا اتفاق را به چشم دل ببینید.
اگر ما می دانستیم که بعد از مرگ قرار است که با چه رویدادها و حوادثی روبرو شویم شاید تجربه مرگ برایمان جالب تر بود. حالا اگر قرار بود که بعد از مدن محکوم به عذاب الهی و دوزخ باشیم حتماً مرگ برای ما حادثه ناخوشایندی بود که صحبت کردن و تفکر در مورد آن برایمان عذاب آور بود.
حالا فرض را بر این بگیرید که با مردن همه چیز تمام می شود. اگر بعد از مردن دوباره به خاکی که از آن آمده ایم؛ برگردیم، آن وقت چه؟
وقتی با این طرز تفکر که مرگ پایان کار آدمی است و زندگی پس از مرگ وجود ندارد زندگی کنیم پس مرگ چیز نکوهیده ای است.
ما نباید تا زمانی که مرگ ما فرا می رسد از آن بترسیم یا اصلاً آن را انکار کنیم. کار درست این است که به صورت درست زندگی کنیم و از زندگی مان لذت ببریم. خوبی های زندگی که لذت، موفقیت، عشق و کامیابی و غیره است باعث می شود که برای زنده ماندن انگیزه داشته باشیم.
با این حال بعضی از افراد هستند شاید چون به درد و مریضی مبتلا شدند و شاید چون هیچ امیدی به زندگی کردن در این کره خاکی ندارند خواهان مرگ هستند.
۱۶
مرداد

صبح امروز طی مراسمی، بزرگترین شعبه فروشگاه هایپر استار در “بازار بزرگ ایران” همراه با استقبال بسیار زیاد مردمی افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.

مدیر روابط عمومی بازار بزرگ ایران با اعلام این خبر گفت: امروز بزرگترین هایپر استار ایرانی در ضلع غربی بازار بزرگ ایران و به مساحت ۱۸/۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

دکتر جمشید اثنی عشری افزود: این فروشگاه یکی از بخش های بازار بزرگ ایران است که به دنبال افتتاح فاز به فاز مراکز اصلی این مجموعه راه اندازی شده است.

وی گفت: در آیین افتتاح این فروشگاه و در یک حرکت نمادین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، روبان ۱۶۰متری فروشگاه به دست شهروندان و بانوان ایرانی قیچی شد که این اقدام به نوبه خود به لحاظ طول روبان و مشارکت حداکثری مردم در مراسم افتتاح فروشگاه، قابل توجه بود.

به اعتقاد اثنی عشری حضور دراین فروشگاه فرصتی است تا شهروندان بتوانند ضمن خرید از آن، از جاذبه های بازاربزرگ ایران مانند بازار سنتی ،باغ کتاب جندی شاپور، سالن های سینما، باغ ماهان ، باغ دیدار و سایر اماکن بی نظیر بازار بزرگ ایران دیدن نمایند.

وی افزود: این فروشگاه متناسب با جدید ترین فناوری و روش جاری فروشگاه‌های بزرگ دنیا راه ندازی شده و از لحاظ چیدمان کالاها و راهنمای مشتری نیز سرآمد است.

به گفته اثنی عشری بیش از ۳۸۰۰۰ قلم کالا در چندین بخش مانند محصولات مصرفی شامل محصولات بسته‌بندی‌شده، لبنی، آرایشی و بهداشتی، اقلام خوراکی، لوازم‌خانگی برقی و غیر برقی، پوشاک، کفش و کالای خواب و… در این فروشگاه عرضه شده که توسطه ۷۰۰ نفر نیروی فروشنده به مردم عرضه خواهد شد.

وی گفت: این فروشگاه شش هزار پارکینک دارد که مشتریان به طور رایگان می توانند از آن استفاده نمایند. گفتنی است بازار بزرگ ایران به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری، خرید، تفریحی و فرهنگی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر و در منطقه ۲۲ تهران در حال تکمیل شدن است.

۱۶
مرداد

از آخرین محموله وارداتی ال‌جی به ایران 6 ماه گذشته است و شاهد کاهش حضور این برند در بازار هستیم.

به گزارش روابط عمومی ایران مال، در حال حاضر شرکت ال‌جی در حال رصد شرایط ایران است و این شرکت همواره به دنبال ادامه همکاری با ایران بوده و به هیچ وجه علاقه‌ای به از دست دادن بازار کشورمان نداشته است. در حال حاضر شرکت ال‌جی در حال رصد شرایط ایران است و این شرکت همواره به دنبال ادامه همکاری با ایران بوده و به هیچ وجه علاقه‌ای به از دست دادن بازار کشورمان نداشته است.
مدیرعامل شرکت گلدایران در واکنش به عدم همکاری کره‌ای با ایران و آنچه برخی‌ها به عنوان بدعهدی کره‌ای‌ها از آن نام می‌برند افزود: ولی پس از تشدید تحریم‌ها و بخصوص بعد از تحریم‌هایی که مبادلات مالی ما با کشورهای دیگر را دچار مشکل کرد، کره‌ای‌ها امکان تبادل مالی با ما را نداشتند؛ از همین رو نباید این وضعیت را به بدعهدی کره‌ای‌ها تعبیر کرد چراکه آن‌ها تا پیش از بروز مشکلاتی که در تبادلات مالی با ایران وجود داشت، همکاری با کشورمان را ادامه دادند.

وی درباره ادامه فعالیت با برندهای کره‌ای و آخرین محموله وارد شده به کشور از سوی ال‌جی گفت: آخرین محموله ال‌جی در ماه مارس 2019 به کشور وارد شد.

کائینی در پاسخ به سوال دیگری، درخصوص عرضه برند جدید تلویزیون بجای ال‌جی گفت: این برند یک برند ملی است و مالکیت آن برای ما است و با توجه به محدودیت محصولات ال‌جی در بازار، این برند جدید به بازار عرضه شد.

مدیرعامل شرکت گلدایران افزود: در حال حاضر تولید تلویزیون‌های این برند به صورت CKD در کشور آغاز شده و ما در تلاشیم تا عمق داخلی‌سازی قطعات این برند را با تجربه‌ای که از همکاری با شرکت ال‌جی داشتیم، افزایش دهیم.

وی درباره تولید قطعات های‌تک مورد استفاده در این محصول گفت: قطعات های‌تک، دارای تکنولوژی خاصی هستند که سرمایه‌گذاری برای تولید آن‌ها در داخل کشور اولاً نیازمند انتقال تکنولوژی است و در ثانی با توجه به قیمت رقابتی این قطعات، باید شرایطی فراهم شود که تولید آن‌ها در داخل مقرون به صرفه باشد؛ از همین رو در حال حاضر قطعات های‌تک این محصول از خارج کشور وارد می‌شود.

کائینی در پاسخ به این سوال که این محصول با همکاری کدام کشور تولید می‌شود افزود: این غیرقابل انکار نیست که ما با کشورهای مختلفی برای تامین برخی قطعات خاص این محصول مذاکره کردیم ولی با توجه به اینکه هاب اصلی تولیدات لوازم خانگی، کشور چین است و تامین‌کنندگان مختلف و متعددی در این کشور فعالیت می‌کنند، بیشترین تمرکز ما بر روی چین قرار گرفت؛ این در حالی است که حتی خط تولید بخشی از محصولات ال‌جی هم در کشور چین قرار داشت.

مدیرعامل شرکت گلدایران در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که با تشدید تحریم‌ها، ورود قطعات این برند جدید از کشور چین هم به سرنوشت ال‌جی و مبادلات کره‌ای‌ها با ایران منجر نشود خاطرنشان کرد: ما با توجه به شدت گرفتن تحریم‌ها، برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده‌ایم که امکان تولید قطعات مورد نیاز این محصول در داخل کشور را افزایش دهیم ولی در حال حاضر ما در تولید قطعات های‌تک در کشور مشکل داریم و هیچ تولیدکننده‌ای اقدام به تولید چنین قطعاتی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر این یک واقعیت است که وقتی تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود، بازیگران اصلی، محتاط‌تر می‌شوند و بر همین اساس هم کره‌ای‌ها در همکاری با ما محتاطانه‌تر عمل کردند، اما امروز چینی‌ها از همکاری با ایران استقبال می‌کنند و این تفاوت چینی‌ها با کره‌ای‌ها است.

روز گذشته شرکت گلدایران به عنوان عرضه کننده محصولات برند ال‌جی، از برند جدید خود رونمایی کرد که در حال حاضر تلویزیون‌های این برند در بازار عرضه شده و در آینده نزدیک قرار است لوازم خانگی دیگری از جمله ماشین لباسشویی و یخچال فریز این برند در بازار عرضه شود.


۱۴
مرداد
سرپرست اداره کل گمرک بازرگان گفت: در 4 ماه اول سال ارزش دلاری کالاهای صادراتی نسبت به سال گذشته 3 برابر رشد کرده است.
صادق نامدار در گفت و گو با روابط عمومی بازار بزرگ ایران افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود. همچنین وی با اشاره به اینکه ارزش دلاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود بیان کرد: در این زمان 230 میلیون و 360 هزار و 509 دلار انواع ماشین آلات صنعتی، ورق MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزی، پارچه و لوازم یدکی از طریق این مرز وارد کشور شده است.
واردات کالا از لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 69 درصد افزایش داشته است.
حدود یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که 5 پایانه مرزی شامل مرز بازرگان ماکو، رازی خوی، سرو ارومیه، صنم بلاغی پلدشت و تمرچین پیرانشهر است.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.
گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

۱۴
مرداد

فیلم کمدی ایکس لارج روز سه‌شنبه در دو سانس ویژه با حضور تهیه‌کننده و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران به نمایش درآمد.

به گزارش روابط‌عمومی بازار بزرگ ایران، فیلم کمدی ایکس لارج به کارگردانی محسن توکلی، فیلمی با فضای فانتزی کمدی است که تعداد زیادی از بازیگران طنز سینما در آن حضور دارند.

پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران به عنوان بهترین پردیس سینمایی کشور روز سه‌شنبه در دو سانس ویژه با حضور فرح‌بخش تهیه‌کننده و تعدادی از بازیگران این فیلم، میزبان تعداد کثیری از مردم برای تماشای این فیلم بود.

https://www.instagram.com/the_iranmall/



۱۴
مرداد

آقای فیلیپ تیه بو (Fhilippe Thiebaud) سفیر فرانسه و هیات همراه پیش از ظهر امروز از بخش‌های مختلف بازار بزرگ ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی بازار بزرگ ایران، در این بازدید که به مدت دو ساعت به طول انجامید سفیر فرانسه از بخش‌های فرهنگی، تجاری و ورزشی بازار بزرگ ایران دیدن کرد، وی در پایان این بازدید درگفتگو با روابط عمومی بازار بزرگ ایران اظهار داشت: بخشهای مختلف این بازار مرا تحت تاثیر قرار داده است زیرا سنت و مدرنیته را به گونه‌ای در هم آمیخته است که هر کسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به کتابخانه بزرگ و مدرن بازار بزرگ ایران تاکید کرد: بخش‌های فرهنگی این بازار در کنار فروشگاه‌های مدرن و همچنین کالاهای آنتیک فضای جذابی را برای هر بیننده ایجاد کرده است که بسیار منحصر به فرد است.

۱۳
مرداد

از میان 12 نفری که به ماه قدم گذاردند همه مرد بودند که در این زمینه ناسا قصد دارد این پروسه را تغییر دهد و نخستین زن فضانورد را به ماه اعزام کند. جیم برایدنستاین مدیر ناسا گفت که یک دختربچه 11 ساله دارد و می خواهد به زن ها این فرصت را بدهد تا به ماه سفر کنند.

وی افزود در 1960 زنان این فرصت را نداشتند که به ماه سفر کنند ولی اکنون می توانند این وضعیت بسیار هیجان انگیز را تجربه کنند.

تا به امروز از 566 نفری که به فضا سفر کردند فقط 64 نفر را زنان تشکیل دادند. از میا 38 فضانورد فعال ناسا 17 زن پتانسیل قدم گذاشتن روی ماه را دارند.

کریستینا کخ تنها زن فضانورد آمریکایی است که هم اکنون در فضا به سر می برد که طبق برنامه ریزی تا فوریه 2020 میلادی در ایستگاه فضایی  بین المللی باقی خواهد ماند که اگر به این صورت پیش برود وی 288 روز در فضا خواهد ماند و رکورد حضور یک زن فضانورد را در فضا خواهد شکست.