اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
مرداد

زمانی در منطقه 22 چیزی به جزء ریل قطار تهران-کرج، پارک جنگلی چیتگر، دریاچه خلیج فارس و مجتمع‏های بزرگ سر به فلک کشیده وجود نداشت، ولی امروز این منطقه شامل بام لند، مجتمع اداری آفتاب و شهر‏قصه، قلب تپنده‌ هزار و یک شهر که بزرگترین پارک تفریحی غرب آسیا تا شرق اروپا و همین طور بازار بزرگ ایران که بزرگ ترین بازار در سطح خاورمیانه و یکی از 5 مال برتر دنیا است می شود. این منطقه بزرگ‌ترین مرکز گردشگری-تفریحی و سلامت کشور به حساب می‏آید که با دارا بودن پروژه‏های بزرگ گردشگری و تفریحی می‏تواند توجه بسیاری از شهروندان تهرانی را به خود جلب کند.

منطقه 22 از شمال به ارتفاعات کوهپایه‏های البرز، از شرق به رودخانه کن، از جنوب به آزادراه تهران-کرج و از غرب به محدوده شهر گرمدره محدود می‏شود.

یکی از مشکلات اصلی و یا مواهب جغرافیای اقتصادی شهر تهران، عرضه نامتوازن مشاغل در این کلانشهر است. در چند سال اخیر منطقه غرب تهران به بزرگ‏‏ترین منطقه خدماتی، تفریحی و گردشگری تبدیل شده است و این به خاطر توجه به پتانسیل های بالایی است که در غرب تهران وجود دارد.

رشد روز افزون جمعیت تغییرات گسترده‏ای در کالبد شهر تهران ایجاد کرده است. تبدیل منطقه 22 به قطب گردشگری شهر تهران نیازمند فعالیت های متنوع و خدمات گسترده ای است که مستلزم تأمین فضای مناسب و مطلوب برای تفرج و تفریح شهروندان است.

رفت وآمد شهروندان و مراجعات متعدد برای استفاده از خدمات عمومی در منطقه 22، موقعیتی را پدید آورده تا جمعیتی شناور از کرج تا تهران، مضاف بر امکان استفاده 80 میلیون ایرانی ساکن و حدود 7 میلیون ایرانی مقیم خارج از ایران، با توجه به ظرفیت‏های ایجاد شده و خصوصیات منحصربه فرد در منطقه 22 و مهم‏تر از همه، بازار بزرگ ایران قادر به استفاده از آن باشند. توانمندیهای این منطقه منحصر به فرد نه تنها موجب افزایش بازدیدکنندگان وطنی، بلکه باعث افزایش ورود گردشگران خارجی به این منطقه می‏شود.

مجتمع‏های تجاری می‏توانند شهرت جهانی پیدا کنند و این موضوعی است که جاذبه گردشگری دارد و یکی از کارهایی است که کشورهای همسایه در آن موفق بوده‏اند. مال‌ها در جذب گردشگر از نقاط مختلف جهان تأثیر مثبت داشته‌ و هر سال قادرند میلیونها گردشگر را به خود جذب کنند.

در شرایطی که ساخت مال‏ها در مناطقی از تهران با مشکلاتی از قبیل پارکینگ، ترافیک، دسترسی و غیره مواجه شده‏اند، بازار بزرگ ایران در منطقه 22 شرایطی را فراهم کرده است تا هم از نظر بار ترافیکی در ساعات اوج، پارکینگ و هم از نظر توجه به مسائل فرهنگی و رفاهی منحصربه فرد باشد. 70 درصد کاربری این مجموعه، تفریحی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی است.

بدون شک بازار بزرگ ایران از بزرگ‏ترین مجتمع‏های تجاری جهان مشتمل بر باغ ایرانی (برگرفته از باغ ماهان کرمان)، گالری خودرو، مجموعه‏ مدرن سینمایی، فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی، تالار الماس، تالار آیینه، ایوان بلور، دریاچه و آبنمای موزیکال، هتل ۵ ستاره بین‏المللی، آمفی تئاتر، سالن پذیرایی (با گنجایش ۱۵۰۰ نفر) و سایر امکانات است. منطقه 22 بزرگ ترین منطقه از لحاظ عرضه خدماتی، رفاهی، تفریحی و گردشگری در تهران است.

۲۹
مرداد
دنیای اقتصاد: به طور پیش فرض در بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری به صورت دفعتی انجام و سود علی الحساب آن در قالب پرداخت‌های ماهانه ارائه می شود.

شیوه ای که در پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها نیز رایج است. در این شرایط، باید با مبلغ چشم گیر سرمایه گذاری کرد و برای مدتی مشخص از سپرده خود برداشت نکرد. به عبارتی امکان سرمایه گذاری برای کسانی که بر اساس یک برنامه مالی قصد ذخیره‌سازی تدریجی به شیوه قلک را دارند مهیا نیست.

در طرح بانک آینده که با عنوان سپرده آینده‌ساز ارائه شده، این امکان فراهم شده است. مشتری بانک این امکان را دارد که سرمایه گذاری را به تدریج و بر اساس توانایی مالی خود انجام بدهد. یک نوع سرمایه گذاری قسطی که بر اساس آن، میتوان به‌طور ماهیانه مبلغی را برای خود یا دیگران، در این سپرده سرمایه‌گذاری کرد.
در واقع، آینده ساز یک سپرده سرمایه‌گذاری یک‌ساله منعطف است که علاوه بر مزایای سپرده‌های بلندمدت، برخی امکانات سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی از جمله امکان واریز و برداشت از حساب طی دوره سپرده‌گذاری را هم دارد. همچنین، به منظور افزایش بازده سرمایه گذاری به ویژه برای کسانی که قصد یا نیازی برای استفاده از سود علی الحساب ماهانه ندارند، این امکان فراهم است که  این مبالغ، مجددا وارد چرخه سرمایه گذاری شوند تا در پایان قرارداد سرمایه گذاری در بانک، حداکثر بازدهی علی‌الحساب ممکن محقق شود.

در آینده ساز، مشتری بر اساس شرایط مالی اش در دوران سرمایه گذاری، میتواند تصمیم بگیرد، چون امکان برداشت ماهیانه‌ سود و برداشت از اصل سپرده، بدون هرگونه محدودیتی فراهم است و با گذشت یک ماه از افتتاح حساب، با تعلق نرخ سود، می توان از سپرده‌ت برداشت کرد و یا حساب را به طور کامل بست.

بانک برای مشتریان این حساب، امکانات تعاملی ویژه ای در نظر گرفته است. مشتری می تواند این حساب را با قابلیت سرمایه گذاری خودکار سودهای واریزی ماهیانه افتتاح کند. امکان واریز و افزایش موجودی در دوره سرمایه گذاری وجود دارد و مشتری می تواند تعیین کند که مبلغی به صورت خودکار در فواصل زمانی معین، از حساب‌‌های مختلف او برداشت و به حساب آینده ساز خود یا هریک از افرادی که معرفی میکند، واریز شود. با این شیوه، امکان افتتاح حساب مشترک با پدر،مادر،همسر و فرزندان یا هرکس دیگر که دارای شرایط قانونی باشد مهیا است. حتی موسسه های خیریه میتوانند از امکان واریز خودکار به حساب های دیگر، برای سرمایه گذاری تدریجی در حساب مددجویانشان استفاده کنند یا از خیرین بخواهند به این حساب ها و با این تعریف، کمک های آینده ساز خود را واریز کنند.

هم‌چنین با افتتاح حساب آینده ساز، می‌توان از مزایای ویژه این حساب مانند بیمه های اهدایی بانک به صاحبان حساب بهره مند شد.

امکان افتتاح حساب آینده ساز در تمامی شعب بانک آینده و همچنین به صورت غیرحضوری با مراجعه به سامانه پیشخوان مجازی بانک آینده امکان پذیر است. برای واریز و افزایش موجودی، علاوه بر مراجعه حضوری به شعب، از طریق کانالهای غیرحضوری همچون واریز به حساب از طریق دستگاه های خودپرداز بانک آینده، پیشخوان مجازی، اینترنت‌‌بانک، سامانه کیلید، تلفن بانک، پایا و ساتنا امکان‌پذیر است.

آینده تان را با حساب آینده ساز، به تدریج بسازید. آینده ای که برای همه است.

۲۹
مرداد

مجید بختیاری به عنوان مدیرعامل جدید بیمه رازی معرفی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، با حضور سهامداران شرکت بیمه رازی، هیات مدیره، مدیران و مشاوران و جمعی از کارکنان شرکت، مراسم معارفه مدیر عامل جدید بیمه رازی، سید مجید بختیاری در سالن اجتماعات ستاد مرکزی این شرکت برگزار شد.

بهمن یزدخواستی، رئیس هیئت مدیره و سرپرست بیمه رازی در این مراسم گفت: امروز با حضور متولیان و اعضای خانواده بزرگ بیمه رازی به مدیرعامل جدید شرکت خوش آمد می گوییم و با توجه به برنامه های آتی که برای رشد و توسعه شرکت در نظر داریم، با مدیرعامل جدید همسو و همراه خواهیم شد و با توجه به موقعیت طلایی و ویژه بیمه رازی امیدواریم شاهد شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر شرکت باشیم.

پس از سخنان ریاست هیئت مدیره و سرپرست بیمه رازی، آقای بختیاری، مدیرعامل جدید شرکت ضمن قدردانی از سهامداران محترم بیمه رازی و هیات مدیره به جهت حسن اعتمادی که به ایشان داشتند ابراز امیدواری کرد تا با شناخت مناسبی که مدیران مجموعه نسبت به هم پیدا می کنند و همچنین با توافق بر یکسری ارزش‌ها و اصول، بتوانند موجبات اعتلای شرکت را فراهم آوریم.

مدیر عاملی شرکت بیمه دی و تخصص در حوزه‌های مالی، فناوری اطلاعات و آمار بیمه‌ای از جمله سوابق سید مجید بختیاری است.

۲۸
مرداد

نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری ۴ تا ۷ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران برگزار می شود.


نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری ۴ تا ۷ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار می شود. این نمایشگاه به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار و برپایی آن فرصتی بی بدیل برای فعالان و دست اندرکاران این عرصه خواهد بود.

روابط عمومی بازار بزرگ ایران از برپایی نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری در بازار بزرگ ایران خبر داد.

این نمایشگاه بین المللی که از ۴ تا ۷ شهریورماه در قطب جدید گردشگری ایران (ایران مال) برگزار می شود، شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت ها و امکانات موجود در صنعت جهانگردی، هتلداری و صنایع وابسته و آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با جاذبه های گردشگری خصوصا در استان های بکر و ناشناخته را در اولویت‌های اهداف برگزاری خود قرار داده است.

ایجاد زمینه های تعامل میان ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در شاخه گردشگری، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط قوت و ضعف موجود در این حوزه و ارتقای جایگاه این صنعت در میام مسئولان دولتی و مردم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

هتل ها، مراکز اقامتی و سیاحتی، موسسات مالی و بانکی و بیمه‌ها، مراکز آموزش هتلداری، نشریات تخصصی و صنایع بالادستی و پایین دستی مرتبط با این بخش از ارگان‌ها و نهادهای دخیل در این نمایشگاهند که می‌توانند به ارائه توانمدیهای خود بپردازند.

شایان ذکر است که با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری در ایران و قدمت چندین هزار ساله، سهم گردشگری ایران بسیار ناچیز و سالانه مبالغ هنگفتی ارز به علت نبود امکانات مناسب و عدم شناخت کافی ظرفیت‌های داخلی از کشور خارج می شود و این موضوع بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه می افزاید.

۱۶
مرداد

ایران مال در ۷ سال  گذشته برای بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کرده و یکی از پروژه های بزرگ اقتصادی و فرهنگی و ورزشی ایران در  دهه نود هجری شمسی به شمار می رود.

مساحت عرصه این پروژه عظیم تجاری، ورزشی و فرهنگی ایران در تهران حدود ۳۲۰ هزار متر مربع است و ۸ پروانه ساختمانی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ برای ساخت و ساز در این محدوده ۳۲ هکتاری توسط شهرداری منطقه ۲۲ تهران صادر شده است. جایی که شما میتوانید از مراکز اسپا، بولینگ، اسکواش، پیست یخ، سالن های ورزشی  مجلل و مراکز خرید در فضای معماری  سنتی و مدرن و جذاب استفاده کنید و لوکیشنی عالی برای سلفی های اینستاگرامی شما باشد.


میر محمد صادقی، رییس سابق اتاق بازرگانی، صنایع و معادن  ایران و از بازاری های قدیمی کشور، ریاست هیات امنای آن را بر عهده داشته و بانک آینده با کمک سرمایه گذاران اروپایی، مدیریت نقدینگی و اجرا را با هدایت پیمانکاران واجد شرایط عهده دار شده است. آنچه تا کنون در ایران مال شاهد بودید، فاز اول این پروژه است  و بزودی فازه  های دیگر که شامل راه اندازی یکی از مجلل ترین هتل های ۵ ستاره خاورمیانه در این منطقه هستیم،  خواهیم بود.

معماری ایران مال

اگر دانشجوی معماری هستید یا در حوزه های مدیریت  و مهندسی  و طراحی مشغول به تحصیل و تحقیق هستید، توصیه  میکنیم  که معماری ایران مال را از جوانب مختلف طراحی و مهندسی و هنری، در برنامه کار مطالعاتی  خود قرار  داده تا بر دانش معماری شما افزوده شود. این مرکز خرید را باید مظهر فرهنگ و معماری  ناب ایرانی و اسلامی در معماری نوین دانست. بازاری با چهار سوق (فرش، خشکبار، صنایع دستی و وسایل آنتیک). همچون بازار سعد السلطنه  قزوین، این مرکز خرید به جای کافی شاپ، قهوه خانه و شربت خانه بزرگ با طراحی نقاشی ها و  نمادهای ایرانی داشته  که  فضای هیجان انگیزی را برای لاکچری گردها به خصوص توریست های خارجی و هموطنان به ارمغان می آورد.

۱۳
مرداد

هنر سینما در تاریخ ایران سال‌های پر فراز و نشیبی را طی کرده است و همواره منشأ اثربخشی در تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است؛ تا آنجا که مردم بیم‌ها، امیدها و خواسته‌های خود را در پرده سینما دنبال کرده‌اند. به عبارتی دیگر، پرده سینماها تجلی‌گاه مفاهیم فکری و معنوی آن جامعه است.

در سال‌های اخیر جمعیت کشور روندی فزاینده داشته است، ولی تعداد صندلی‌ها رشدی منفی را تجربه کرده‌اند. بازار بزرگ ایران با نگاهی کلان به مسائل فرهنگی کشور، مجموعه‌ای سینمایی را در ضلع غربی خود تعبیه کرده که دارای ۱۲ سالن سینما شامل ۳ سالن VIP با امکانات ویژه و امکان انتخاب فیلم مورد نظر برای مخاطبان است.
این پردیس سینمایی با ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ صندلی و تجهیزات مدرن، در مساحت ۵۷۰۰ مترمربع به دنبال ایجاد فرهنگی جدید در توجه خانواده‌های ایرانی به مقوله سینماست. این مجموعه رفاهی تحولی شگرف در برگزاری جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشور ایجاد می‌نماید. این ظرفیت هنری می‌تواند راهگشای سینماگران و هنرمندان متعهد و متخصص داخلی و بین‌المللی برای نمایش آثارشان و نیز نقطه عطفی در رونق و توسعه هنر و صنعت سینمای ایران باشد.

کافه سینما

از ویژگی‌های کم نظیر مجموعه سینمایی بازار بزرگ ایران، تعبیه مجموعه‌ای با عنوان کافه سینما به مساحت ۸۵۰ مترمربع در شرق بازار سنتی است. این محل به نوعی مکانی برای بحث و تبادل نظر سینماگران و اهالی هنر سینماست که در دو قسمت شمالی و جنوبی با کافی‌شاپ‌های مجزا ایجاد شده است.

۱۰
مرداد

در میان اعداد و ارقامی که برای سرانه مطالعه در ایران بیان می‏شود، 12 الی 13 دقیقه مطالعه در روز بیشتر تکرار شده است.


از جمله دلایلی که برای پایین بودن سرانه مطالعه در ایران می‏توان برشمرد نارسایی نظام آموزشی، بی‏توجهی دولت و رسانه‌های گروهی به مقوله مطالعه، کمبود کتابخانه های عمومی، گرانی کتاب، مشکلات اقتصادی، تعدد مشاغل و محدودیت ساعات فراغت افراد و بی‌توجهی ناشران و مؤلفان به نیازهای مختلف مخاطبان در تهیه و تولید کتاب است.


 اگر این موانع را کاهش دهیم، آسیب‏ها، بحران‏ها و جرائم ناشی از عدم کتابخوانی یا کم خوانی کتاب و کمبود فرهنگ مطالعه در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کاهش می یابد و سلامت روانی فردی و اجتماعی بیشتری تامین می شود. در چنین شرایط و موقعیتی است که می‏توان خانواده و سایر سازمان‏های رسمی و غیررسمی را بهتر مدیریت کرد، چرا که شادابی حاصل از کتاب خوانی، بهره وری را افزایش داده و به نشاط اجتماعی کمک می‏کند. افزایش میزان مطالعه انگیزه نویسندگان و دست اندرکاران فرهنگ در جامعه را افزایش خواهد داد.

یکی از مهم‏ترین شاخص‏های توسعه در جهان امروز میزان سرانه مطالعه در کشورهاست. در حقیقت، توسعه‏ فضای کتابخانه ای و ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باعث می‏شود تا تمام اقشار جامعه دسترسی آسان به کتاب داشته باشند.

مسئولان در کنار عملیات عمرانی باید به ساخت و سازهای فکری نیز اهمیت دهند، زیرا افکار توسعه‏ یافته باعث رشد فرهنگی و علمی جامعه می شود. در این میان نقش خیرین را نیز در احداث کتابخانه ها که ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را به همراه دارد نباید نادیده گرفت.


وقتی کلمه کتابخانه را به کار می بریم، در نگاه اول مفهوم سنتی کتابخانه‌ها با قفسه‌هایی بزرگ که کتاب‌ها در قفسه های آن خاک می‌خورند و باید شخصی پیدا شود تا برای چند روز کتاب از آنجا به امانت بگیرد، به ذهن متبادر می شود. با اینکه هنوز هم در این زمانه کتابخانه‏هایی به این شکل در سراسر کشورمان به چشم می‏خورد، ولی کتابخانه‏های جدیدی نیز ساخته شده‏اند.


یکی از مهم ترین اقداماتی که در زمینه کتاب و کتابخوانی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور انجام شده است، ایجاد باغ کتاب در بازار بزرگ ایران است. این مجموعه که ترکیبی از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات معماری ایرانی است، با استفاده از چوب‌های درختان آفریقای جنوبی و گرجستان ساخته شده و دارای طراحی ویژه و آرام بخش است. سقف باغ کتاب که باعث عبور نور از آن می‏شود، زیبایی این کتابخانه را دوچندان کرده است و تصویری زیبا از یک کتابخانه بزرگ و مدرن را در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار می‏دهد. این باغ کتاب شباهتی بسیار به کتابخانه ملی کانادا دارد.


در مجتمع چندمنظوره ایران‏مال فضایی به وسعت 3 هزار و 300 متر مربع، با ظرفیت 67 هزار جلد کتاب در 2 طبقه ایجاد شده است تا بتواند به بخشی از دغدغه های کمبود کتابخانه ها در کشور پاسخ دهد. توجه بخش خصوصی به ساخت کتابخانه ای مجهز که از جمله بزرگترین کتابخانه های خاورمیانه محسوب می شود، امیدهایی را در دل متفکران و صاحبان اندیشه ایجاد می کند که باید آن را ستود.

ضم

ضمن آنکه خدمات جانبی تعبیه شده در آن مضاف بر امکان برگزاری رویدادهایی مرتبط با رونمایی کتاب های جدید، معرفی نویسندگان، جشنواره های کتابخوانی و نمایشگاه های دائمی یا موضوعی و موردی کتاب، معرفی مشاهیر ایرانی و بین المللی از جمله ویژگی های خاص باغ کتاب است.

شاید بتوان از این ظرفیت به عنوان یک مرکز مطالعات بین المللی یا ملی متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های ایران فرهنگی، که به مراتب گسترده تر از ایران جغرافیایی است استفاده های مناسب تر و نوین تری نمود، انشاءالله.



۱۰
مرداد

بانک آینده، در راستای طرح اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در کشور، در چهار ماه نخست سال‌جاری، صد در صد تعهدات خود را انجام داده است.


به گزارش اقتصادآنلاین، بانک آینده، در راستای اجرای ابلاغیه بانک مرکزی ‌جمهوری اسلامی ایران، در خصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و با هدف کاهش صف انتظار متقاضیان واجد شرایط برای دریافت این خدمت، موفق شد؛ در چهار ماه نخست سال جاری، با اعطای ۳ (سه) هزار وام ازدواج، صد در صد تعهدات خود را در حیطه مصارف قرض‌الحسنه پس‌انداز، به بهترین شکل و با بالاترین سرعت، به انجام برساند.

بانک آینده، همواره می‌کوشد؛ در این مسیر خیر، پیشتاز بوده و به‌همین منظور، سرمایه انسانی فعال در ۱۴۰ شعبه از  ۲۰۴ شعبه بانک آینده در سراسر کشور، با همت عالی و عزم جدی خود، موفق شدند؛ به‌رغم فرصت ۴۵ روزه تعیین‌شده برای تکمیل مدارک، زودتر به نتایج این مهم، دست یابند.


۰۹
مرداد

نام و نشان تجاری بانک آینده در کشور سوییس، به عنوان پیش نیاز ثبت بین المللی این مستندات در کشورهاى منطقه یورو (euro-countries)، به ثبت رسیده و سپس نام و نشان تجارى بانک آینده در دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوى (WIPO)، براساس معاهده و پروتکل مادرید، در اروپا، ثبت گردید.

ه گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک آینده، نام و نشان تجاری بانک آینده در کشور سوییس، به عنوان پیش نیاز ثبت بین‌المللی این مستندات در کشورهای منطقه یورو (euro-countries)، به ثبت رسیده و سپس نام و نشان تجاری بانک آینده در دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)،  براساس معاهده و پروتکل مادرید، در اروپا، ثبت شد.