اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۱۴ اسفند ۹۵، ۱۰:۱۸ - ناشناس
    موافقم

۱۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۸
بهمن

در هشتمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور، رؤسای شعب بانک آینده نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بانک آینده، در این گردهمایی که با عنوان "راه‏کارهای نوین در ارزیابی عملکرد شعب" و با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی ج.ا.ایران، رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و مدیران بانک‌های کشور در سالن همایش‌های بانک محترم مرکزی ج.ا.ایران برگزار شد؛ از ۳ رئیس شعبه موفق بانک آینده تقدیر شد.

در این مراسم که محمدعلی بهزادان نائب رئیس هیأت مدیره و مدیران حوزه بازاریابی و امور شعب بانک آینده حضور داشتند؛ از نعمت‌اله محمودی رئیس شعبه معالی‏‌آباد شیراز، علیرضا صفری‌پور رئیس شعبه الهیه تهران و حمیدرضا مفتاحی رئیس شعبه اکباتان تهران، به‏‌عنوان رؤسای موفق شعب بانک آینده، تجلیل شد.
همایش رؤسای موفق شعب بانک‌های کشور، همه ساله به همت مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران، با اهداف مشارکت در دانش، تقویت مهارت‌های علمی و حرفه‌ای علوم بانکداری، انتقال تجربیات موفقیت‌آمیز و نیز تجلیل از زحمات و تلاش‌های رؤسای شبکه بانکی و دستیابی به آخرین فنآوری‌ها و نوآوری‌های عرصه بانکی و دیدگاه‌های مدیران ارشد نظام بانکی کشور، برگزار می‌شود.
۲۵
بهمن

تیم ژئوپارک طبس در تلاش هستند تا پدیده های زمین شناسی، فرهنگی و مذهبی این شهرستان را در قالب یک پرونده به یونسکو ارائه کنند تا در سطح جهانی مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طبسی ها آستین بالا زده اند تا از پدیده های زمین شناسی خود بهترین استفاده را کنند چون این سرزمین از لحاظ زمین شناسی سرزمین هایی را دارد که هم جاذبه توریستی دارند و هم می تواند مورد مطالعه افراد متخصص باشد از همین رو یک گروه متشکل از اساتید و دانشجوهای زمین شناس دست به کار شدند تا با هم به این سایت های ژئوتوریستی سر و سامانی بدهند و آن را در فهرست ژئوپارک های جهان جای بدهند. درست مثل قشمی ها که این سایت های زمین شناسی را در قالب یک پرونده ارائه و آن را به ثبت رساندند. حالا طبسی ها می خواهند اول هر کدام از این سایت ها را ملی کرده و بعد آن را به نام ژئوپارک طبس به ثبت جهانی برسانند در همین رابطه از علیرضا امری کاظمی عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکوخواستند تا به کمکشان بیاید مدتی پیش هم پروفسور مارتینی رئیس شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکواز این جاذبه ها دیدن کرد و شگفت زده به کشورش برگشت و قول داد که در راستای جهانی شدن آن تلاش کند.

۲۵
بهمن

در سال‌های اخیر بانک‌های متعددی در جذب مشتری موفق بوده‌اند و برخی نیز چندان موفقیتی نداشته‌اند. اینکه چه شاخصه‌هایی سبب موفقیت یک بانک می‌شود سوالی است که در این گزارش بررسی شده است.

به گزارش ایران اکونومی در سال‌های اخیر بانک‌های متعددی در جذب مشتری موفق بوده‌اند و برخی نیز چندان موفقیتی نداشته‌اند. اینکه چه شاخصه‌هایی سبب موفقیت یک بانک می‌شود سوالی است که در این گزارش بررسی شده است.


سوالی که  از مراجعه‌کننده به شعب بانک آینده پرسیده شده است این است: «چرا بانک آینده را انتخاب کردید؟»در یک تحقیق میدانی نزدیک به ۱۰۰نفر از مشتریان بانک آینده مشارکت کرده و به سوالاتی در این باره که براساس چه معیارهایی بانک آینده را انتخاب کردید، پاسخ دادند. گستردگی خدمات و شعب، بانکداری الکترونیک، پشتیبانی مناسب، اعطای تسهیلات، کادر متخصص، توجه به مشتریان خاص و سابقه سوالات ما را تشکیل دادند، اما اولین موضوعی که مشتریان به آن اشاره می‌کردند این بود که این بانک را براساس اینکه مجوز بانک مرکزی را در اختیار دارد انتخاب کرده‌اند. به همین دلیل این سوال هم در زمان دسته‌بندی پاسخ‌ها به پرسش‌نامه اضافه شد.جدول زیر با توجه به پرسش‌نامه از ۱۰۰نفر از مشتریان این بانک تکمیل شده است. این جدول میزان توجه مشتریان به شاخصه‌های مختلف را نشان می‌دهد. (اعداد به درصد)

همانطور که مشاهده می‌شود، 95 درصد مشتریان به مجوز بانک مرکزی اشاره کردند و اینکه داشتن مجوز از بانک مرکزی برای یک بانک «همه چیز» است؛ زیرا بانک مرکزی با وسواس و توجه به شاخصه‌های مهم، مجوز فعالیت صادر می‌کند.

گستردگی شعب و سود پرداختی مناسب موضوع دیگری بود که از دید مشتریان، بیشترین امتیاز را داشت.

در عین حال بسیاری از فعالان بازارهای مالی که خواستند نامشان در گزارش ذکر نشود به این فرم در فضای مجازی پاسخ دادند.

آنها، مدیریت بانک آینده را یک امتیاز برشمردند و گفتند: آشنایی قبلی با سهامداران، برخورد خوب با مشتری، اعطای تسهیلات، عملکرد سه سال گذشته نحوه واریز سود و مقدار سود، سرمایه و اعتبار بانک و اخبار منتشره در مورد نحوه رفتار بانک در وضعیت دشوار اقتصادی مواردی است که موجب شد بانک آینده را انتخاب کنند.

البته این مدیران به صراحت گفتند درسایر بانک‌ها نیز حساب دارند.

۲۴
بهمن

به گزارش خبرگزاری آریا، کیومرث محرابی سرپرست تیم های کشتی بیمه رازی در مراسم تقدیر از این باشگاه بعنوان برترین باشگاه کشتی فرنگی کشور حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری آریا، روز جمعه و در جریان سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی که در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار شد، از برترین حامی مالی فدراسیون کشتی و برترین باشگاه کشتی کشور در سال فنی 96-95، با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی و جمشید نظمی مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی حضور داشتند از مربیان، کشتی گیران و داور برتر سال فنی 96-95 تقدیر بعمل آمد.
همچنین کیومرث محرابی سرپرست تیم های کشتی بیمه رازی در مراسم تقدیر از این باشگاه بعنوان برترین باشگاه کشتی فرنگی کشور حضور داشت.


۱۸
بهمن

عضو هیات مدیره صندوق اعتباری هنر تاکید کرد بیمه گزارانی که از طریق این صندوق با شرکت بیمه رازی طرف قراردادند، از خدمات این شرکت رضایت دارند.

نوآوران آنلاین- عضو هیات مدیره صندوق اعتباری هنر تاکید کرد بیمه گزارانی که از طریق این صندوق با شرکت بیمه رازی طرف قراردادند، از خدمات این شرکت رضایت دارند.

اصغر همت که خود بازیگر و هنرمند است درباره خدمات قرارداد بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر که در سال جاری با شرکت بیمه رازی منعقد شده است، گفت: بیمه رازی بدون این که ریالی دریافت کند، بدون استثنا تمام بستری های ما را پذیرفته است.

وی با بیان این که حتی یک نفر را نمی توان پیدا کرد که بگوید مشکل بستری داشته و بیمه رازی او را تحت پوشش قرار نداده است، اظهار کرد: این اصلی ترین بخش خدمات است که مورد رضایت ماست.

همت به بخش خدمات پاراکلینیکی اشاره کرد و گفت: به دلیل بروز مشکل بودجه ای از طرف دولت و صندوق اعتباری هنر، ایفای تعهدات این بخش کمی با تاخیر مواجه شد و آن هم به دلیل تاخیر در واریز پول به حساب بیمه رازی بود که در نتیجه تسویه هزینه خدمات پاراکلینیکی را با تشکیل صف رو به رو کرد.

عضو هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با تاکید بر این که هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تعهدات این بخش نیز تسویه شده است، ادامه داد: ما واقعا با بیمه رازی مشکلی نداشته ایم و می توانم بگویم این شرکت بیشتر از آنچه توقع داشته ایم هم عمل کرده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که در مدت باقیمانده از قرارداد صندوق اعتباری هنر با شرکت بیمه رازی نیز همین روند ادامه یابد، درباره زمزمه های تغییر شرکت بیمه گر طرف قرارداد با این صندوق در سال آینده نیز گفت: هنوز در این باره صحبتی نشده، اما واقعیت این است که مشکلات این روزهای بیمه شدگان صندوق در دوره گذشته هم وجود داشت.

همت گفت: سال گذشته هم وقتی به بیمه ایران پول پرداخت نشد، مشکلات مشابه به وجود آمد و برخی بیمه شدگان مطالبات خود را دو ماه بعد از پایان قرارداد با این شرکت دریافت کردند.

۱۷
بهمن

با توجه به موافقت بانک مرکزی با تمدید طرح فروش گواهی سپرده سرمایه گذاری (عام) بانک آینده، فروش این گواهی ها (سری سوم)، تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

با توجه به موافقت بانک مرکزی با تمدید طرح فروش گواهی سپرده سرمایه گذاری (عام) بانک آینده، فروش این گواهی ها (سری سوم)، تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری تمدید شد. گواهی سپرده سرمایه گذاری (عام)، با نرخ سود علی الحساب ۱۶ (شانزده) درصد سالانه، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات بوده و معاملات ثانویه آن از طریق بورس و فرابورس نیز امکان پذیر است.
نوآوران آنلاین-شایان ذکراست؛ پرداخت سود این گواهی ها از طرف بانک آینده، به صورت ماهانه صورت می‎پذیرد.

مشتریان محترم و سایر علاقه‎مندان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک، در سراسر کشور مراجعه کنند و یا با مرکز ارتباط بانک به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱، تماس حاصل فرمایند.
۱۷
بهمن
همان‌طور که قبلاً گفته شد، همه افراد به‌نحوی مصرف‌کننده‌اند و همه روزه در حال خرید و مصرف کالا و خدمات گوناگون‌اند. این افراد سلیقه‌ها و علایق متفاوت دارند و در زمان تصمیم خرید از الگوی رفتاری متنوعی پیروی می‌کنند. عوامل بسیاری بر مصرف‌کنندگان به عنوان فرد و جامعه تأثیر می‌گذارد. عوامل تأثیرگذار خارجی مانند فرهنگ، قومیت و طبقه اجتماعی بر چگونگی خرید و مصرف محصولات تأثیر می‌گذارد و به توضیح چگونگی و چرایی رفتار مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

رفتار مصرف‌کننده، مطالعه چگونگی انتخاب، خرید، استفاده و کنار گذاشتن کالا، خدمات ایده‌ها یا تجربیات از سوی افراد، گروه‌ها یا سازمان‌ها برای برآورده ساختن نیازهاست. بازاریابان باید هردو جنبه نظری و عملی رفتار مصرف‌کننده را به‌خوبی بدانند. رفتار خرید مصرف‌کننده تحت تأثیر عوامل فرهنگی، اجتماعی و شخصی است. در این بین عوامل فرهنگی، گسترده‌ترین و عمیق‌ترین تأثیر را دارد.

مطالعه فرهنگی شامل تمام جنبه‌های آن مانند مذهب، دانش، زبان، قوانین، رسوم، عادات، هنر، فناوری، الگوهای کاری، محصولات و غیره است. می‌توان گفت فرهنگ قالبی است که افراد در آن ریخته شده‌اند و تمام زندگی روزانه افراد را به شیوه‌هایی که حتی در تصور هم نمی‌گنجد کنترل می‌کند. فرهنگ، خرده‌فرهنگ‌ها و بطور مشخص طبقه اجتماعی، مهمترین تأثیرات را بر رفتار خرید مصرف کننده دارند.

بازاریابان باید در مورد ارزش‌های فرهنگی هرکشور اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند به نحو شایسته‌تری برای محصولات خود بازاریابی کنند و فرصت‌های بهتری را برای عرضه و معرفی محصولات جدید ایجاد نمایند. هر فرهنگ شامل خرده‌فرهنگ‌های کوچکتری می‌شود که هویت و روابط اجتماعی مشخص‌تری را برای اعضای آن خرده‌فرهنگ به همراه داد. خرده‌فرهنگ‌ها بزرگ می‌شوند و اغلب بنگاه‌های اقتصادی، برنامه‌های بازاریابی خاصی را برای خدمات‌رسانی به آنها تدارک می‌بینند.
در نهایت فرهنگ را می‌توان مجموعه باورهای آموخته شده، ارزش‌ها و عاداتی که رفتار مصرف کننده را در جامعه هدایت می‌کند، دانست. در بخش‌های بعدی به ویژگی‌ها، تغییرات، انواع و ابعاد فرهنگ خواهیم پرداخت.
۱۶
بهمن

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی و بر اساس داده‌های آماری بانک مرکزی گزارشی منتشر نموده است که در بخش‌هایی از آن اطلاعات آماری قابل توجهی ذکر شده است. براساس این گزارش، طرح ادغام موسسات مالی و اعتباری در کل موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایران اکونومی به نقل از آفتاب یزد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی و بر اساس داده‌های آماری بانک مرکزی گزارشی منتشر نموده است که در بخش‌هایی از آن اطلاعات آماری قابل توجهی ذکر شده است. براساس این گزارش، طرح ادغام موسسات مالی و اعتباری در کل موفقیت آمیز بوده است. براساس این گزارش با حذف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، برخی از موسسات ادغام شده که از ابتدا دارای بسترهای صحیح بانکی و مالی بوده‌اند با توجه به زیرساخت‌های اصولی و همچنین پشتوانه مالی قوی نه تنها از ادغام موسسات و مقررات و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی متضرر نشده‌اند، بلکه منتفع نیز شده‌اند. در فضای پس از ساماندهی موسسات غیرمجاز، بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شاهد رشد موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های قانونی و ادغام شده هستیم ، به نحوی که مجموع سپرده‌های بانک و موسسات اعتباری ادغام شده از زمان صدور مجوز تا پایان سال 1395 از حدود 700 هزار میلیارد ریال به رقمی معادل 150/3 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که در واقع افزایشی معادل 5/4 برابری در این حوزه رخ داده است. محمد بائو کارشناس بانکی این مسئله را به خاطر روحیه «سالم زیست» این موسسات و بانک‌ها می‌داند که به دلیل احساس تعهد در فضای قانونی و اصولی بازدهی بسیار بهتری دارند. 

ادغام موفق 
«ایران ١٠ برابر فرانسه، ١۶ برابر کره و ٧ برابر ژاپن و آلمان کارخانه خودرو سازی دارد» این خبری بود که چندی پیش در صدر اخبار اقتصادی کشور قرار گرفت . 
همین مدل به ویژه در سیستم بانکی کشور تا ابتدای سال 1394 وجود داشت . تعدد موسسات مالی و اعتباری ، صندوق‌ها و مراکزی که خدمات پولی ، بانکی ارائه می دادند و گستره فعالیت برخی از آنها از یک شهر نیز تجاوز نمی کرد ، علاوه بر سخت نمودن انتخاب درست برای مردم و بروز مسائل بسیار ، هزینه‌ها را نیز برای آنها افزایش داده بود . 
بانک مرکزی از اسفند ماه 1389، اقداماتی برای ساماندهی بازار پولی کشور انجام داد که از جمله مهمترین این اقدامات می توان به تلاش برای ادغام برخی از موسسه‌های مالی و تعاونی‌های اعتباری اشاره کرد . این اقدامات البته در سال 94 شکل واقعی تری به خود گرفت تا در نهایت از دل این موسسات متعدد چند بانک و موسسه اعتباری تولد یافت . 
براساس گزارشات بانک مرکزی، در تیرماه 1394 برخی از این 14 موسسه مانند قوامین، عسگریه، کوثر، مولی‌الموحدین و صالحین و چند موسسه دیگر (شهر، انصار و رسالت) به منظور ارتقا، اقدام به واریز سرمایه اولیه و سپرده قانونی نزد حساب بانک مرکزی کردند و پس از تطبیق و طی کردن فرآیند قانونی لازم، مجوز فعالیت را از بانک مرکزی اخذ کردند. 
بنا بر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و بر اساس ارزیابی عملکرد بانکی که در مهر 1396 صورت گرفته است ، مجموع بررسی‌ها حاکی از موفقیت بانک مرکزی در همراهی با موسسات معتبر در پروژه ادغام بوده است .به نحوی که با توجه به آنکه مبحث موسسات غیر مجاز پیش آمد و حساسیت مردم نیز در انتخاب بانک و موسسه مالی و اعتباری مد نظرشان بالا رفت ، بر اساس گفته‌های یک کارشناس پولی و بانکی این مسئله به نفع موسسات مالی و اعتباری متعهد و قانونمند تمام شد ، زیرا با توجه به سالها اعتماد سازی و حرکت در مسیر درست و پرهیز از اجرای طرح‌های هیجانی نه تنها سرمایه آنها کاهش نیافت ، بلکه قدرت مالی آنها با افزایش چشمگیری مواجه شد . بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، این موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های موفق توانسته اند از حدود 700 هزار میلیارد ریال سپرده جذب شده ، سپرده‌های خود را به رقمی معادل 150/3 هزار میلیارد ریال افزایش دهندکه در واقع افزایشی معادل 5/4 برابری محسوب می گردد. 
همچنین سهم بازاری مجموع بانک‌ها و موسسات اعتباری ادغام شده که ادغام‌های موفقی داشته اند نیز در پایان سال 1395 با رشدی حدود 25 درصد مواجه بوده است ، که حکایت از یک روند افزایشی قابل ملاحظه دارد . بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در این بین بالاترین رشد به ازای هر یک از بانک‌ها متعلق به بانک آینده و موسسه اعتباری نور است. 
در این بین بانک انصار و موسسه کاسپین که آنها نیز در اثر ادغام چند موسسه شکل گرفتند، ظاهراً انتظار بیشتری از آنها بود. این برآورد براساس سرمایه پیشین، تعداد شعب، برآورد اولیه، سپرده جذب شده و سیر منحنی رشد شکل گرفته است . در واقع در کنار دولتی‌های فربه خصوصی‌های ادغام شده چالاک عملکرد مناسب تری را نمایش داده اند و در میان خصوصی‌ها نیز برخی توانسته اند موفق تر عمل نمایند .

راه درست طولانی است ، اما جواب می دهد 
محمد بائو کارشناس بانکی در مورد موفقیت بانک آینده و موسسه اعتباری نور که حاصل ادغام چند موسسه هستند، می گوید : واقعیت آن است بسیاری از بانک‌ها و موسسات قانونی در آن زمان برای عقب نماندن از گردونه رقابت با غیر مجازها وارد بازی نامطلوبی شدند که خسارت آن را نیز دیدند ، اما بودند موسسات و بانک‌هایی که در همان زمان با در پیش گرفتن مسیر سخت تر قانونی در جهت ادغام موسسات زیرمجموعه خود اقدام کردند و با کاهش هزینه‌ها و حرکت در مسیر رضایت و اعتماد مردمی و همچنین انضباط سخت‌گیرانه مالی، میوه آن را در سال 96 برداشت کردند. 
وی افزود: بر اساس آمارهای بانک مرکزی در کل پروژه ادغام موسسات اعتباری موفقیت آمیز بوده است که در این بین موسسات نور و بانک آینده با پیاده سازی سیستم‌های درست بانکی و حسابداری و هدفمند نمودن عملکرد شعبه‌ها توانسته اند سهم بازار خود را گسترش داده و با اقبال بیشتر مردم مواجه شوند .

۱۵
بهمن

جلسه بررسی راهکار‌های تامین منابع مالی برای ساخت آزادراه‌های کشور عصر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص آزادراه های در دست احداث و در دست مطالعه و نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این آزادراه ها، از سازمان برنامه و بودجه خواست جلسه ای را با دستگاه های مرتبط برگزار و راهکارهای تامین مالی اجرای این طرح ها را بررسی کند.
معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تدوین برنامه ای برای تأمین مالی به منظور اجرای طرح های آزادراه های کشور تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ها کاری ماندگار و پرفایده برای کشور انجام خواهد شد.
در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی؛ امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضع آزادراه های کشور و طرح های در حال ساخت در دست مطالعه ارائه شد و منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست راهکارهای تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح های آزادراه های کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه، راهکارهای مشخصی برای تأمین منابع مالی پروژه های آزادراهی کشور تدوین کند.

۱۵
بهمن

در چند سال گذشته رکود در بخش مسکن بسیار عمیق­ و طولانی بود اما اکنون با خروج مسکن از رکود تقاضا نیز افزایش می یابد و همزمان با افزایش درآمد ملی شاهد افزایش فعالیت اقتصادی نیز خواهیم بود.


به گزارش رادیو سهام، دهقان دهنوی­، عضو هیئت مدیره بانک مسکن با بیان این که شواهد خوبی از خروج بازار مسکن از رکود وجود دارد گفت: سال آینده سال خوبی در بازار مسکن خواهیم داشت و این به معنی افزایش قیمت نیست.

دهقان دهنوی­ گفت:­ در چند سال گذشته تحرک خوبی در اقتصاد کشور داشتیم اما­ متاسفانه ­بازار مسکن در چند سال گذشته در رکود به سر­ می برد و نتوانست در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شواهد خوبی از خروج بازار مسکن از رکود وجود دارد که می توان امیدوار بود بخشی از رونق اقتصادی از طریق بخش­ مسکن حاصل شود.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن­ با بیان اینکه شواهد حاکی از رونق در ساخت و ساز، تولید و معاملات بازار مسکن وجود دارد­ تصریح کرد: با توجه به رونق در بازار مسکن افزایش غیر قابل قبول و بیش از حد تورم در بازار صورت نگرفته است و امیدواریم ارزش افزوده بیشتری در این بخش همراه شود­.

وی با اشاره به این سوال که آیا سال آینده شاهد افزایش قیمتی در بازار خواهیم بود ؟ گفت: سال آینده سال خوبی در بازار مسکن خواهیم داشت و به معنی افزایش قیمت نیست.

دهقان تاکید کرد: در چند سال گذشته رکود در بخش مسکن بسیار عمیق­ و طولانی بود اما اکنون با خروج مسکن از رکود تقاضا نیز افزایش می یابد و همزمان با افزایش درآمد ملی شاهد افزایش فعالیت اقتصادی نیز خواهیم بود.

وی بیان کرد: در این مدت­­ خانواده های جدیدی شکل می گیرند و با افزایش­ تقاضا برای خانه، فرصت برای عرضه کننده فراهم می شود تا اقدام به ساخت و عرضه­ کند.

منبع: فارس

۱۵
بهمن


پژوهشگران از دو نوع داده برای اهداف بازاریابی استفاده می‌کنند: داده‌های اولیه و ثانویه. زمانی که داده با هدف مشخص جمع‌آوری می‌شود به آن داده اولیه می‌گویند. داده‌هایی که برای هدفی خاص جمع‌آوری می‌شوند و برای هدفی دیگر استفاده می‌شوند، داده ثانویه نام دارد. در زیر روش‌های پژوهش در رفتار مصرف‌کننده بیان می‌شود:

1- زمینه‌یابی (پیمایش): ابزاری نوشتاری که از مصرف‌کنندگان می‌خواهد تا به مجموعه‌ای از سوالات پژوهش که از قبل مشخص شده‌اند پاسخ دهند. زمینه‌یابی می‌تواند به صورت شخصی، نامه، تلفن یا استفاده از اینترنت باشد.

2- گروه‌های کانونی: این گروه‌ها به جمع‌آوری 6 تا 12 نفر از مصرف‌کنندگان می‌پردازند تا در مورد یک مسأله یا محصول بحث کنند. جلسه به‌وسیله یک گرداننده آموزش‌دیده هدایت می‌شود و شرکت‌کنندگان به تبادل نظر در مورد محصول یا موضوع می‌پردازند که برای شناخت محصول جدید مفید خواهد بود.

3- مصاحبه: همانند گروه‌های کانونی، مصاحبه‌ها شامل ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان است. مصاحبه‌ها اطلاعات عمیق بیشتری را نسبت به زمینه‌یابی فراهم می‌کنند. در برخی مصاحبه‌ها، پژوهشگران از مشتریان می‌خواهند تا در مورد فرآیند تصمیم‌گیری خرید خود صحبت کنند. اغلب پژوهشگران مصاحبه‌ها را ضبط می‌کنند تا در آینده، نتایج را با استفاده از تحلیل‌های کمی یا کیفی آزمایش کنند.

4- داستان‌سرایی: ابزاری دیگر برای پژوهش مصرف‌کننده است که در آن مصرف‌کننده، داستان‌هایی را در مورد تجربیات خود در مورد یک محصول برای پژوهشگران بازگو می‌کنند.

5- تصویربرداری: پژوهشگران از مصرف‌کنندگان می‌خواهند تا تصاویری را که بیانگر افکار و احساسات‌شان در مورد موضوع مربوطه است، جمع‌آوری یا نقاشی کنند.

6- دفتر خاطرات: در این روش از مصرف‌کنندگان خواسته می‌شود تا دفتر خاطراتی داشته باشند و دیدگاه‌های مهم خود را شامل خرید محصول و استفاده از رسانه‌ها برای خرید در آن یادداشت کنند.

7- آزمایش: پژوهشگرانی که به بررسی رفتار مصرف‌کننده می‌پردازند، می‌توانند برای تعیین اینکه آیا یک پدیده‌ بازاریابی بر رفتار مصرف‌کننده اثرگذار است یا خیر، آزمایش‌هایی انجام دهند.

8- آزمون‌های میدانی: با وجود اینکه آزمایشات، اغلب در شرایط کنترل شده انجام می‌شود، اما گاهی اوقات هم بازاریابان، آزمایشاتی را در دنیای واقعی تحت عنوان آزمون‌های میدانی انجام می‌دهند. آزمون بازار، نشان می‌دهد آیا محصول در بازار فروش دارد یا خیر و کدام مولفه‌های آمیخته بازاریابی، بیشترین تأثیر را بر روند افزایش فروش دارند.

9- تحلیل پیوسته: ابتدا پژوهشگران، خصوصیات محصول را مانند رنگ، اندازه بسته‌بندی، ویژگی‌های خاص محصول و قیمت را شناسایی می‌کنند. سپس سطح آزمون هریک از این ویژگی‌ها را تعیین می‌کنند (مانند اندازه کوچک و بزرگ) ؛ سپس از مصرف‌کنندگان می‌خواهند تا نسبت به گروهی از محصولات که این ویژگی‌ها را به شیوه‌های مختلف با هم ترکیب کرده، واکنش نشان دهند.

10- مشاهده: گاهی اوقات، پژوهشگران به مشاهده مصرف‌کنندگان می‌پردازند تا بینشی لازم در مورد تصمیمات موثر در مورد محصول، تبلیغ، قیمت و توزیع داشته باشند. برخی بازاریابان از نرم‌افزارهای ردگیری استفاده می‌کنند تا بدانند که مصرف‌کنندگان، کدام سایت‌ها را بازدید می‌کنند، به کدام صفحات نگاه می‌کنند و چه مقدار زمان صرف آن صفحه و داده‌های مربوطه می‌کنند.

11- پنل خرید: هر زمان که اعضای پنل خرید می‌کنند، خریدهای آنها ثبت می‌شود. با ادغام داده‌های خرید با داده‌های جمعیت‌شناختی، بازاریابان می‌توانند بگویند چه کسی از یک محصول خرید کرده است. آیا این مصرف‌کنندگان از محصولات رقیب هم خریداری کرده اند و آیا در این خرید، بن‌های تخفیف دخیل بوده است یا خیر.

12- بازاریابان پایگاه داده (دیتابیس): زمانی که بازاریابان به ترکیب روش‌های مختلف پژوهش‌های مصرف‌کننده در یک پایگاه داده مشترک اقدام کنند، می‌توانند بررسی‌های عمیق‌تری نسبت به رفتار مصرف‌کننده داشته باشند.

13- علم عصب‌شناسی: عصب‌شناسان از طریق بررسی فعالیت مغز توسط دستگاه (FMRI) به دنبال درک رفتار مصرفکننده‌اند. برای این کار بررسی می‌کنند، کدام قسمت مغز مصرف‌کننده در موقع فعالیت‌های قبلِ تصمیم‌گیری، مشاهده آگهی یا انتخاب سرمایه‌گذاری فعال می‌شود.


۱۴
بهمن

هفتمین طرح دوره‌ای باشگاه مشتریان بانک آینده بانام «هرآرزویی درآینده برآورده می‌شه»،ازتاریخ 10 آبان ماه آغازشده وتا تاریخ 22 بهمن‌ماه سال­ جاری ادامه دارد.

برای برآورده کردن آرزوها، 15 (پانزده) میلیاردریال جایزه به این دوره اختصاص یافته است هفت میلیاردریال از این میزان جوائز،آن شامل یک جایزه بزرگ سه میلیاردریالی ومیلیون‌هاجایزه ارزنده دیگراست که بامشارکت مشتریان وباپاسخ دادن وانتخاب فهرستی ازجوایزکه ازطریق کانال‌های ارتباطی دراختیارشان قرارمی‌گیرد؛ مشخص خواهدشد.

ضمنا، مبلغ هشت میلیاردریال باقیمانده ارزش جوائز،به­ صورت اختصاصی باانجام قرعه‌کشی میان مشتریان هرشعبه،به ایشان اهداخواهدشد.

شایان ذکر است؛ سـازوکارامتیازدهی دراین دوره از برگـزاری باشگاه مشـتریان بانک آینده تغیـیرکرده است؛به­ طوری­که مشتریان براساس نوع سپرده (باتوجه به مشخصات مندرج درسامانه اینترنتی باشگاه مشتریان) وتعدادتراکنش‌های بانکداری الکترونیکی،امتیازکسب کرده تاباکسب حداقل 2500 امتیاز، شانس خودرادربرنده شدن درقرعه­ کشی جوایزاین طرح،افزایش دهند.

گفتنی است؛ علاوه براین درطول این طرح،پنج برنامه تشویقی باموضوعات مختلف مانند:طرح تشویقی به ­ مناسبت«میلاد پیامبر گرامی(ص)،طرح تشویقی«هوای پاک امتیازه» و«جشنواره یلدا»، باجوایز جداگانه، برگزارشد.

یادآور می­شود؛ با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی این طرح، مشتریان عزیز به­ منظور کسب امتیاز بیشتر و افزایش شانس برنده شدن در قرعه ­کشی جوایز استثنایی این دوره، می­توانند، با افتتاح حساب جدید یا افزایش موجودی و تعداد تراکنش­ های بانکداری الکترونیکی بانک آینده، شانس خود را برای برنده شدن، افزایش دهند.

علاقه­ مندان؛ برای کسب اطلاعات بیشتربه شعب بانک آینده در سراسر کـشور مراجعه و با مرکز ارتباط بانک به­ شمـاره 27663200-021 تماس حاصل فرمایند.

هم­چنین، سامانه اینترنتی باشگاه مشتریان بانک آینده به ­نشانی:ba.efarda.irدر دسترس مشتریان عزیز، برای کسب هر گونه اطلاعات، درباره این طرح است.

۱۴
بهمن

شبکه های مجازی معاند، نظام بانکی کشور را هدف هجمه های خود قرار داده اند. این شبکه ها هر روز شایعه ای کذب و بی اساس را درباره یکی از بانک های کشور، علی الخصوص بانک های خصوصی منتشر می کنند.

هدف آن ها از این شایعه پراکنی ها سلب اعتماد عمومی از بانک هاست که از سنگرهای مهم پاسداری از اقنتصاد کشور و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال محسوب می شود. گردانندگان شبکه های مجازی معاند که در تلاش های خود برای ایجاد آشوب و بی نظمی در کشور ناکام مانده اند با پی بردن به نقش بسیار حساس بازار پولی و بانکی در توسعه اقتصادی کشور و تامین منابع برای کارآفرینان و بنگاه ها ی اقتصادی، انواع دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی ها درباره بنیه مالی بانک های ما را در دستور کار خود قرار داده اند.

این در حالی است که به رغم ادامه برخی تحریم های اقتصادی و بانکی علیه کشور ما، امروز بانک های ما با خلق خدمات و محصولات نوین و ابتکاری و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته بانکداری الکترونیکی، جای پای محکم تری در جامعه و در افکار عمومی پیدا می کنند تا جائی که به رغم همه این سم‏پاشی ها و شایعه پراکنی ها، برخی از بانک های خصوصی ما در رتبه بندی موسسات پولی و مالی معتبر جهان مثل موسسه بنکر به رتبه های بالای دست یافته و جایگاه خود را در نظام بانکی جهان ارتقا داده اند. تمامی این موفقیت ها حاصل اعتماد تزلزل ناپذیری است که مردم به نظام بانکی و بانک های مجاز کشور دارند. بانک هایی که تحت نظارت بانک مرکزی و در چارچوب قوانین و مقررات رسمی کشور به فعالیت مشغول اند و نقش اساسی در ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد کشور ایفا می کنند. به کلام دیگر امروز بانک های دولتی و خصوصی ما قابل اعتمادترین مامن برای حفظ و حراست از سرمایه های مردم به حساب می آیند و شایعه پراکنی های شبکه های مجازی معاند قادر به ایجاد کمترین تزلزل در اعتماد مردم نسبت به نظام بانکی نیستند.

۱۴
بهمن

بانک و رسانه : شاید بتوان مهم‌ترین مشکل انسان امروزی در کشوری با مختصات و مشخصات ایران را انبوهی اطلاعات و ضروری‌ترین مهارت مورد نیازش را، مهارت تشخیص اطلاعات درست از غلط و به عبارتی انتخاب اطلاعات دانست.

در این وضعیت بغرنج، رسانه‌ها – اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی- با تهدیدهای بالقوه مواجهند و هم با فرصت‌های طلایی. تهدید بالقوه‌شان ناظر به از دست دادن سرمایه اجتماعی‌شان – یعنی خیل مخاطبان- و فرصت طلایی‌شان به معنی افزایش اعتماد و اقبال اجتماعی – به معنی افزایش مخاطب- است.

در دورۀ «هر انسان، یک رسانه» و در زمانه «رسانه بازی» و «رسانه سازی» برخی ابزارهای رسانه‌ای – به طور مشخص شبکه‌های اجتماعی- خواسته یا ناخواسته ارکان حیاتی و هویتی کشور را به بازی گرفته‌اند و بدون توجه به آثار و تبعات این «خبر بازی» و «خبرسازی» به انتشار مطالبی می‌پردازند که در هیچ دستگاه عقلی و انسانی، قابل پذیرش نیست.
در تهران، برف سنگینی می‌بارد، تمام امور تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله پرواز هواپیماها دچار اختلال و تأخیر می‌شود. مسافران در فرودگاه در بلاتکلیفی آزاردهنده‌ای قرار می‌گیرند، به طور طبیعی اعتراض می‌کنند. این اعتراض در داخل سالن‌های انتظار بروز می‌یابد. در آن سالن چند بانک کشور شعبه و دستگاه خودپرداز هم دارند. خبری که تولید و منتشر می‌شود، ورشکستگی بانکی را اعلام می‌کند که شعبه و دستگاه خودپردازش در محل اعتراض مسافران بلاتکلیف به تأخیر در پرواز هواپیماست!!
آیا این «خبر بازی» و «خبر سازی» نیست؟ آن بانک که قریب ۹۰ سال است در افزایش اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی کوشیده است، قربانی چه چیزی می شود؟! جز بی‌اخلاقی؟ جز فهم نادرست از یک رویداد؟!
در این وانفسا که آلودگی هوا به ناکارآمدی دولت ربط داده می‌شود!! و در زمانه‌ای که تسویه حساب‌های شخصی در ملأعام و در رسانه‌های مجازی انجام می‌شود، وضعیت سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی به دستگاه‌ها و سازمان‌های خدماتی و حساس چه می‌شود؟
آنها که مدام رویاهای غیرانسانی و غیراخلاقی و مغرضانه خود را، در قالب خبر، گزارش و عکس منتشر می‌کنند و البته با ناشیانه‌ترین روش‌ها، سعی در ناامیدسازی و مأیوس نمودن مردم نسبت به شرایط اقتصادی ، وضعیت بانک ها و بازار پول و سرمایه – به رغم سامان دهی بازار غیر متشکل پولی توسط دولت و بانک مرکزی – دارند، آیا فقط لحظه‌ای به آثار و تبعات اقداماتشان می‌اندیشند؟
کانال‌های تلگرامی در اختیار دشمنان این مرز و بوم و رسانه‌های مزد‌بگیر و تابلودار بیگانه که هرلحظه، خبر ورشکستگی و خروج منابع از فلان بانک را در بوق می‌کنند، تا چه اندازه وجاهت رسانه‌ای و اجتماعی دارند؟
حتماً در دستگاه‌های عالی نظارتی، امنیتی، نظامی و انتظامی کشور، این امور پایش و رصد می‌شوند و حتماً اقدامات لازم برای جلوگیری از این مسموم‌سازی گسترده فضای ذهنی جامعه انجام می‌شود، امّا روی سخن در این مقال، با کسانی است که بدون داشتن مهارت انتخاب اطلاعات و بدون کمترین معرفت رسانه‌ای، اخبار دروغ و ناامیدکننده عوامل صهیونیسم و امپریالیسم جهان را بازنشر می‌کنند. آیا این خدمت بی‌مزد و مواجب، جز گام برداشتن در مسیر تحقق آرزوهای محال شبکه صهیونیستی- آمریکایی است؟
در هرجامعه‌ای با هرشرایطی، حتماً اشکالاتی وجود دارد. هرحکومت و هردولتی، حتماً نارسایی و کاستی و نقص دارد. آیا راه رفع مشکلات، انعکاس نارسایی‌ها، بیان کاستی‌ها، انتقاد و آگاه‌سازی افکار عمومی، دروغ‌سازی و سلب اعتماد اجتماعی به نهادهای اقتصادی و مورد اعتماد مردم است؟
تکلیف با کانال‌های تلگرامی مزدور، سایت‌های مزدور داخلی و خارجی و شبکه‌های گسترده آمریکایی- صهیونیستی مشخص است. روی سخن با خیل افراد و رسانه‌هایی است که ناخواسته و از روی جهل به خدمت دشمنان دین و میهن و مردم در آمده‌اند. باید از اینان پرسید اَین تَذهبون؟ به کجا می‌روید؟ …
در آستانه ورود به چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران، حداقل انتظار از رسانه‌ها و مخاطبان میلیونی، بلوغی به اندازه چهل سال دشمنی دشمنان و مقاومت مردمان این دیار است. در دوره‌ای که «رسانه‌سازی» و «رسانه‌بازی» بزرگترین بحران جامعه است.
، و عده ای سخت می کوشند آدرس غلط بدهند و بحران را متوجه دارایی مادی و اجتماعی مردم نمایند.
با استناد به چهل سال تجربه ، با هم از این بحران نیز عبور خواهیم کرد ، به شرطی که مهارت تشخیص و گزینش اطلاعات را بیش از پیش بیاموزیم و به کار بندیم .

دکتر ابراهیم حسینی

۱۱
بهمن


درطرح بیمه رایگان بانک آینده، سپرده‌گذاران باتوجه به مبلغ سپرده ومدت زمان قراردادشان، میتوانند؛ از خدمات متنوع بیمه‌ای، درسه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی بهره‌مندگردند.

به گزارش ایلنا بانک آینده، باهدف ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای مشتریان، طرح بیمه رایگان سپرده گذاران راباهمکاری شرکت بیمه رازی،درتمام شعب خود، اجراکرده است.

درطرح بیمه رایگان بانک آینده، سپرده گذاران باتوجه به مبلغ سپرده ومدت زمان قراردادشان، میتوانند؛ از خدمات متنوع بیمه ای، درسه سطح طلایی، نقره ای و برنزی بهره مندگردند.

علاقه مندان به استفاده ازاین خدمات، برای کسب اطلاعات بیشتر، به شعب بانک‎آینده درسراسرکشورو یا تارگاه بانک آینده به نشانی www.ba24.ir مراجعه و یا با مرکز ارتباط 24 ساعته بانک باشماره 27663200-021،تماس حاصل فرمایند.