اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

دلایل انتخاب بانک آینده از نگاه مردم

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵ ق.ظ

در سال‌های اخیر بانک‌های متعددی در جذب مشتری موفق بوده‌اند و برخی نیز چندان موفقیتی نداشته‌اند. اینکه چه شاخصه‌هایی سبب موفقیت یک بانک می‌شود سوالی است که در این گزارش بررسی شده است.

به گزارش ایران اکونومی در سال‌های اخیر بانک‌های متعددی در جذب مشتری موفق بوده‌اند و برخی نیز چندان موفقیتی نداشته‌اند. اینکه چه شاخصه‌هایی سبب موفقیت یک بانک می‌شود سوالی است که در این گزارش بررسی شده است.


سوالی که  از مراجعه‌کننده به شعب بانک آینده پرسیده شده است این است: «چرا بانک آینده را انتخاب کردید؟»در یک تحقیق میدانی نزدیک به ۱۰۰نفر از مشتریان بانک آینده مشارکت کرده و به سوالاتی در این باره که براساس چه معیارهایی بانک آینده را انتخاب کردید، پاسخ دادند. گستردگی خدمات و شعب، بانکداری الکترونیک، پشتیبانی مناسب، اعطای تسهیلات، کادر متخصص، توجه به مشتریان خاص و سابقه سوالات ما را تشکیل دادند، اما اولین موضوعی که مشتریان به آن اشاره می‌کردند این بود که این بانک را براساس اینکه مجوز بانک مرکزی را در اختیار دارد انتخاب کرده‌اند. به همین دلیل این سوال هم در زمان دسته‌بندی پاسخ‌ها به پرسش‌نامه اضافه شد.جدول زیر با توجه به پرسش‌نامه از ۱۰۰نفر از مشتریان این بانک تکمیل شده است. این جدول میزان توجه مشتریان به شاخصه‌های مختلف را نشان می‌دهد. (اعداد به درصد)

همانطور که مشاهده می‌شود، 95 درصد مشتریان به مجوز بانک مرکزی اشاره کردند و اینکه داشتن مجوز از بانک مرکزی برای یک بانک «همه چیز» است؛ زیرا بانک مرکزی با وسواس و توجه به شاخصه‌های مهم، مجوز فعالیت صادر می‌کند.

گستردگی شعب و سود پرداختی مناسب موضوع دیگری بود که از دید مشتریان، بیشترین امتیاز را داشت.

در عین حال بسیاری از فعالان بازارهای مالی که خواستند نامشان در گزارش ذکر نشود به این فرم در فضای مجازی پاسخ دادند.

آنها، مدیریت بانک آینده را یک امتیاز برشمردند و گفتند: آشنایی قبلی با سهامداران، برخورد خوب با مشتری، اعطای تسهیلات، عملکرد سه سال گذشته نحوه واریز سود و مقدار سود، سرمایه و اعتبار بانک و اخبار منتشره در مورد نحوه رفتار بانک در وضعیت دشوار اقتصادی مواردی است که موجب شد بانک آینده را انتخاب کنند.

البته این مدیران به صراحت گفتند درسایر بانک‌ها نیز حساب دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی