اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

وین دایر نویسنده و سخنران مشهور بین­ المللی در زمینه­ ی بهبود خصوصیات فردی می­گوید

“شیوه­ ی دید خود را به چیزها تغییر دهید تا آنها تغییر کنند”.

ممکن است ماموریت جدید فرصت شما برای نشان دادن شایستگی­ تان در دستیابی به پروژه­ های دشوار باشد، ممکن است از چنین ماموریتی خیلی بیشتر از دیگر ماموریت­ ها یاد بگیرید، شما ممکن است به رئیس خود نشان دهید که در مقایسه با دیگران چه مقدار توانایی دارید که از پس چنین کاری برآیید. یا شاید همکارانتان حسود هستند و می­خواهند شما از پذیرش این فرصت منع کنند. همه اینها را از طریق دیدگاه­های مختلف می­توان دید. نه تنها یک دیدگاه شخصی (خود) شما وجود دارد، بلکه بسیاری دیگر نیز وجود دارند که جالب و چشمگیر هستند. شاید رئیستان شما را انتخاب کرده، زیرا که معتقد است که شما تنها کسی هستید که می توانید این پروژه دشوار را انجام دهید. تغییری دیگر نیز این است که از طریق سازگاری­هایی که در تنظیم پروژه (پیشنهاد شده توسط شما) ایجاد شده این پروژه امکان­پذیر است و می­ تواند بدون هیچ مشکلی انجام شود. چرا ما اغلب تنها یک دیدگاه را در نظر می گیریم؟ مردم تمایل به تمرکز، ساده کردن جهان و توسعه مدل­های ذهنی را از طریق آموزش، اجتماعی شدن و تجربیات جمع ­آوری شده می­کنند. این مدل­ ها ما را به “حقیقت ادراک شده”، “تصاویر واقع گرایانه” از یک وضعیت و رفتار خاصی هدایت می­کند. ممکن است ما “در درجا زدن” ، یک تعصب شناختی برای فردی که بیش از حد به اطلاعات اولیه ارائه شده (شناخته شده به­ عنوان “لنگر”) در تصمیم­گیری است، و یا دنبال “گرایش تایید” ما، تمایل به جستجوی، تفسیر، ترویج و یادآوری اطلاعات به گونه­ای است که اعتقادات، فرضیه­ ها یا مدل­های ذهنی پیشین را تایید می­کند. بنابراین، ما باید از الگوهای ذهنی­مان و تهدیدات بالقوه­ای که می­تواند در دیدن جهان ایجاد شود، آگاه باشیم.

اپرا وینفری می­گوید: ” کوچکترین تغییر در دیدگاه می­تواند زندگی را تغییر دهد.

چه تنظیمات نگرشی کوچکی ممکن است دنیای اطراف خود را تبدیل کند.”

تغییر دیدگاه امر مهم در موفقیت پروژه­ ها است. اولا، ما باید دیدگاه مشتری، مالک یا حامی پروژه و دیدگاه­های مختلف دیگر سهامداران، از جمله دیدگاه خودمان را ببینیم. ثانیا، ما واقعا باید به دیدگاه­های ناشناخته با دید باز برخورد کنیم، شروع به دیدن پروژه از طریق دیدهای مختلف کنیم، و فکر کنیم که چه تاثیری روی پروژه می­گذارد. یک مثال، تمرکز قوی مدیر پروژه بر روی نتایج ارائه شده است. مطمئنا، اهمیت دادن به آنچه که انتظار می رود مهم است. با این حال، مشتری محصول ارائه شده را برای چه چیزی می­خواهد؟ چشم­انداز دراز مدت، مزایا و تاثیر پروژه چیست؟ ممکن است باعث شود که جنگل برای درختان را مشاهده نکنید. شما نمی­توانید همه دیدگاه­ها را یک جا در نظر بگیرید، اما برای درک وضعیت واقعی، برای تحلیل انواع دیدگاه­ها، اولویت بندی چشم­ اندازها از طریق چشم ­انداز انتظارات سهامداران یا الزامات پروژه و اقداماتی را انجام دهید. جالب است که دیدگاه ­های جدید را از طریق ارتباط با مردم، از طریق جمع­آوری تجربیات در پروژه ­ها یا به سادگی کنجکاوی و یادگیری در مورد دیدگاه­های جدید، کشف کنید. افرادی که دیدگاه­ های مختلفی را در دسترس دارند، خصوصیات برتر بیشتری دارند، آنها می­ توانند (بیشتر) به راحتی با پروژه ­های پیچیده برخورد کنند؛ زیرا آنها دارای توانایی­ های لازمه­ ی انجام کار وسیعتری از راه حل­ های موجود هستند.

چگونه می­توان دیدگاه­هایمان را گسترش دهیم و از تغییر چشم­ انداز استفاده کنیم؟ به سادگی افراد با دیدگاه­های مختلف را درگیر کنید و از دیدگاه­ها، درک و یا مشاهده آنها در مورد پروژه بپرسید. یا برای تجزیه و تحلیل بیشتر پروژه خود، به دیدگاه ­های مختلف (نگاه کنید به تصاویر پروژه ­ها و چشم­انداز پروژه­ ها)، قبل از شروع به اجرای پروژه، نگاهی بیاندازید. در کل چرخه عمر پروژه ممکن است فرصت­های دیگری برای استفاده از تغییر دیدها وجود داشته باشد، به عنوان مثال در طول مشاجرات یا بحران یا تغییر درخواست.

  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی