اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

حمام سنتی در مجموعه بازار بزرگ ایران

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۰۱ ب.ظ

تاریخچه ساخت اولین حمام در ایران، به بیش از ۳ هزار سال پیش باز می گردد؛ اغلب حمام‌ها در بازار و بر اساس چهار طبع اصلی: گرم، سرد، خشک و تَر ساخته می شد.

حمام رفتن در فرهنگ ایرانی صرفاً به قصد پاکیزگی نبوده، بلکه مراسمی اجتماعی برای همبستگی جمعی و بسط فرهنگ بوده است، بنابراین الگوی حمام ایرانی در ارتباط با پاسخ گویی به این آیین ها تکامل پیدا کرده است. از طرفی معماری تاریخی ساخت حمام ایرانی نیز، از قدیمی ترین اشکال معماری در جهان به شمار می رود.
‌حمام سنتی گلستان در مجموعه اسپا هتل بازار بزرگ ایران‌ با مساحت تقریبی ۳۰۰ متر‌مربع و با رعایت تمامی الگوهای معماری سنتی از ۴ بخش اصلی: پله ورودی، محوطه سربینه، میان‌در‌ و فضای گرم‌خانه تشکیل شده است.

ایجاد تمام فضاهای مختص به این حمام، توسط مهندسان ایرانی و نزدیک به ۲۰۰ استاد کار ماهر و حاذق در حوزه معماری سنتی شکل گرفته که حال و هوای گرمابه‌های سنتی را بدون مشاهده تاسیسات مدرن به طور کامل القا می‌نماید و از نظر بصری هیچ تفاوتی با گرمابه‌های قدیمی ایران ندارد.حمام گلستان بازار بزگ ایران می تواند شروعی چشمگیر در توجه به سنت های معماری ایرانی و احیای حمام سنتی باشد که زمان بهره برداری آن در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

https://www.instagram.com/p/Bzu6W7QAjQ7/


  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی