اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

گزارش سال ۲۰۱۷ رقابت پذیری گردشگری و سفر

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۲ ب.ظ

مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی ویرایش سال ۲۰۱۷ گزارش رقابت پذیری گردشگری و سفر، شاخص رقابت پذیری گردشگری و سفر را به نمایش می گذارد. این گزارش که هر ۲ سال یکبار منتشر می شود معیاری برای بررسی رقابت پذیری مسافرت و گردشگری در میان ۱۳۶ اقتصاد جهانی است. شاخص رقابت پذیری گردشگری و سفر تعدادی از پارامترها و سیاست هایی را اندازه گیری می کند که توسعه پایدار بخش گردشگری و سفر را اندازه گیری کرده و اینکه این بخش تا چه اندازه در توسعه و رقابت پذیری کشور نقش داشته است. گزارش شاخص رقابت پذیری گردشگری و سفر زمینه ای را برای سهام داران در سطح کشوری ایجاد می کند تا سیاست ها و اقدامات مناسبی را در این زمینه تدوین کنند.

در ویرایش سال ۲۰۱۷ گزارش شاخص رقابت پذیری گردشگری و سفر، اسپانیا برای دومین بار در صدر قرار گرفته و پس از آن فرانسه و آلمان قرار دارند. ژاپن در جایگاه چهارم و انگلیس در رتبه پنجم قرار گرفته است. آمریکا با دو رتبه نزول در جایگاه ششم بوده و استرالیا هفتم، ایتالیا هشتم، کانادا با یک رتبه صعود در مکان نهم و سوئیس با ۴ پله سقوط در مکان دهم قرار گرفته است.

با بررسی منطقه ای این شاخص، این نتیجه حاصل می شود که اروپا و اورآسیا بار دیگر قدرتمندترین کشور در زمینه عملکرد رقابت پذیری گردشگری و سفر می باشند و ۶ کشور از ۱۰ کشور نخست در این شاخص از این منطقه هستند. این منطقه به لطف فرهنگ غنی و زیرساخت های خدماتی گردشگری عالی، ازادی بین المللی این کشورها و امنیت، توانسته در این رتبه بندی ها در مکان های بالایی قرار داشته باشد.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با وجود وزیدن بادهای مخالف، امارات متحده عربی در رتبه ۲۹ قرار دارد. زیرساخت های فناوری اطلاعات خوب، قیمت های پایین، بهبود نسبی در آزادی بین المللی و پیشرفت نسبی در پرورش میراث فرهنگی شرایط بهتری را برای توسعه بخش گردشگری و مسافرت بوجود آورده است. در منطقه خاورمیانه همچنان منابع فرهنگی و طبیعی ناشناخته باقی مانده و آزادی بین المللی محدود بوده و ناامنی بزرگترین چالش به شمار می آید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی