اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

گردشگری خرید و رابطه متقابل با مراکز خرید

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ
گردشگری خرید از گونه های گردشگری است که در نواحی شهری گردشگری جزو جدایی ناپذیر اقتصاد گردشگری به حساب می آید.

در ایالات متحده آمریکا، سفر و گردشگری در رابطه با خرید به عنوان یک بخش بزرگ و قدرتمند در زندگی و اقتصاد کشور نمایان شده است. خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های اوقات فراغت است که گردشگران بسیاری را به خود مشغول کرده است. تیموتی و باتلر استدلال کردند که خرید یک فعالیت گردشگری بسیار معمولی نیست بلکه انگیزه برای برخی از سفرها از جمله سفرهای برون مرزی است.

گردشگری خرید گونه‫ای از گردشگری شهری است که تمایلی به سفر و خرید را در هم آمیخته است به همین دلیل اختصاص فضاهای ویژه به مراکز خرید به نحوی که آسایش گردشگران و مردم در خرید کالای مورد نظر فراهم باشد یک اصل اساسی است.

مراکز خرید زاییده‫ی صنعتی شدن و گونه‫ای از معماری قرن بیستم است. این مراکز در کشورهای اروپایی و آمریکایی قدمت 200 ساله دارد ولی در ایران و بیشتر کشورهای اسلامی این مراکز با ابعاد، کاربری‫ها و چیدمان مختص به خود شهرت داشته است. مرکزی که خالی و مشتری کم دارد نشانه اقتصاد ضعیف آن کشور است.
  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی