گردشگری خرید و رابطه متقابل با مراکز خرید
يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ
گردشگری خرید از گونه های گردشگری است که در نواحی شهری گردشگری جزو جدایی ناپذیر اقتصاد گردشگری به حساب می آید.
در ایالات متحده آمریکا، سفر و گردشگری در رابطه با خرید به عنوان یک بخش بزرگ و قدرتمند در زندگی و اقتصاد کشور نمایان شده است. خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های اوقات فراغت است که گردشگران بسیاری را به خود مشغول کرده است. تیموتی و باتلر استدلال کردند که خرید یک فعالیت گردشگری بسیار معمولی نیست بلکه انگیزه برای برخی از سفرها از جمله سفرهای برون مرزی است.
گردشگری خرید گونهای از گردشگری شهری است که تمایلی به سفر و خرید را در هم آمیخته است به همین دلیل اختصاص فضاهای ویژه به مراکز خرید به نحوی که آسایش گردشگران و مردم در خرید کالای مورد نظر فراهم باشد یک اصل اساسی است.
مراکز خرید زاییدهی صنعتی شدن و گونهای از معماری قرن بیستم است. این مراکز در کشورهای اروپایی و آمریکایی قدمت 200 ساله دارد ولی در ایران و بیشتر کشورهای اسلامی این مراکز با ابعاد، کاربریها و چیدمان مختص به خود شهرت داشته است. مرکزی که خالی و مشتری کم دارد نشانه اقتصاد ضعیف آن کشور است.
در ایالات متحده آمریکا، سفر و گردشگری در رابطه با خرید به عنوان یک بخش بزرگ و قدرتمند در زندگی و اقتصاد کشور نمایان شده است. خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های اوقات فراغت است که گردشگران بسیاری را به خود مشغول کرده است. تیموتی و باتلر استدلال کردند که خرید یک فعالیت گردشگری بسیار معمولی نیست بلکه انگیزه برای برخی از سفرها از جمله سفرهای برون مرزی است.
گردشگری خرید گونهای از گردشگری شهری است که تمایلی به سفر و خرید را در هم آمیخته است به همین دلیل اختصاص فضاهای ویژه به مراکز خرید به نحوی که آسایش گردشگران و مردم در خرید کالای مورد نظر فراهم باشد یک اصل اساسی است.
مراکز خرید زاییدهی صنعتی شدن و گونهای از معماری قرن بیستم است. این مراکز در کشورهای اروپایی و آمریکایی قدمت 200 ساله دارد ولی در ایران و بیشتر کشورهای اسلامی این مراکز با ابعاد، کاربریها و چیدمان مختص به خود شهرت داشته است. مرکزی که خالی و مشتری کم دارد نشانه اقتصاد ضعیف آن کشور است.
- ۹۸/۰۸/۲۶