اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
تیر

این رمان بازتاب وی از ابرانسان نیچه است که داستایوفسکی فکر می کرد جدال خیر و شر در خود انسان نهفته است. این رمان آخرین اثر ناتمام از لیانید آندری یِف است.

این رمان نمایش جامعه اروپایی بورژوا در آستانه جنگ جهانی اول است. به نظر وی جهان تراژدی ترین وضعیت را به خود گرفته است. شاهکارهای ناتمام تاریخ ادبیات کم نیستند. رمان هایی که به هر دلیلی ناتمام مانده اند. به طور مثال کتاب محاکمه و قصر اثر کافکا و نوشته های آدم اول از آلبر کامو که در هنگام تصادف در کیف دستی اش پیدا شد. آندری یف در سال 1918 نوشتن این اثر را شروع کرد اما متاسفانه بخت با وی یار نبود و در سال 1919 زمانی که هنوز به پنجاه سالگی نرسیده بود اثر بلندپروازانه اش ناتمام ماند. نظر تولستوی درباره آندری یف به این گونه بود که می گفت: "آندری یف دائما می خواهد ما را به هوی و هراس بیاندازد اما من هیچ هوی و هراسی احساس نمی کنم". آندری یِف علاوه بر داستان نمایشنامه نیز می نوشت. نام وی با داستان های کوتاهش بر سر زبان ها افتاد. شخصیت اصلی کتاب  و کسی که داستان را برای ما روایت می کند شیطان است. کسی که به خواست خودش و داوطلبانه در هیئت انسان بر زمین هبوط می کند. وی از دلیل آ»دنش به زمین می گوید که از جهنم خسته شده و دوست دارد به زمین بیاید و بازی راه بیاندازد و دروغ بگوید. وی به دنبال شناخت انسان است.

گرنی واندرهود 38 ساله آمریکایی آرزوی سعادت بشریت با سرمایه اش را دارد که شیطان در وی حلول می کند. نمونه واقعی این فرد آلفرد واندر بیلد است که آرزوی نجات اروپای کهن را داشت که به همراه مسافران کشتید لوسی تانیا کشته شد.

آندری یف در خانواده ی فقیری در مسکو به دنیا آمد. با اینکه از دانشگاه دکتری حقوق گرفته بود ولی ترجیح داد از راه نوشتن رمان زندگی بگذراند. در سال های قرن بیستم با انتشار داستان کوتاهی به شهرت دست پیدا کرد ولی با وجود ولخرجی هایی که داشت و ناشی از دوران کودکی اش بود همه زندگی اش را به باد می داد.

برگی از کتاب

ماریا مگنوس معشوقه مگنوس نماد بدکاری و تن فروش و فساد است.

اروین توپی یا وینسنت در مسلک کشیشان منشی واندهود است.

فاما مگنوس که خلافکار است و به دنبال ثروت واندهود است وی روحش به دلیل ایده آلی از دست رفته غرق نفرت است و عهد می کند تا انسان را نابود کند. وی معتقد است که عشق ناشی از ناتوانی است.



۳۰
تیر

این مطالعه یک رویکرد جدید سیستم پارکینگ را با استفاده از تکنولوژی Wireless Sensor Network مجهز به سنسورهای التراسونیک معرفی می‫کند. این سیستم همچنین الگوریتم کوتاه‫ترین مسیر را برای محاسبه کوتاه‫ترین فاصله از پارکینگ به نزدیک‫ترین ورودی مورد نظر، اجرا می‫کند. این سیستم با نظارت بر دسترسی به اسکله خودرو و ایجاد اطلاعات جمع آوری شده برای مشتریان و اپراتور پارکینگ کار می‫کند. اطلاعات به دست آمده از سنسور تشخیص و محاسبه از الگوریتم کوتاه‫ترین مسیر برای هدایت مشتریان به محل پارکینگ استفاده می‫شود. اپراتورهای پارک خودرو از اطلاعات سنسورها برای کمک به مدیریت و برنامه ریزی کلی استفاده می‫کنند.انتخاب شده است زیرا امکان جمع آوری و سنجش اطمینان قابل اطمینان را از طریق کانال بی سیم انتقال می دهد بدون نیاز به کابل کشی جدید برای شبکه و برق برای دسترسی به هر دستگاه سنجش می شود.

ظهور شبکه حسگر بی سیم WSN که شامل دستگاههای مستقل توزیع شده فضایی با استفاده از سنسورهاست، به طیف وسیعی از برنامهها کمک می کند. توانایی ارائه اندازه گیری بی سیم با مصرف کم انرژی، تولیدکنندگان را به سمت سیستم پارکینگ هوشمند که از تکنولوژی WSN استفاده میکنند کشانده است. تکنولوژی WSN برای شناسایی پارکینگ و ارائه اطلاعات به سیستم پیشنهادی استفاده میشود که برای محاسبه کوتاهترین مسیر اجرا میشود. این سیستم، مشتریان را به نزدیکترین پارکینگ به ورودی هدایت میکند. این اطلاعات همچنین می تواند برای نمونه های آماری استفاده شود. بعد از آن روش شناسی سیستم پیشنهادی ارائه شده تا نشان دهد که چگونه فناوری WSN، سنسورهای التراسونیک و الگوریتم کوتاهترین مسیر میتواند یک سیستم پارکینگ هوشمند را ایجاد کند.

سیستم پارکینگ SMART

پنج دسته سیستم پارکینگ هوشمند وجود دارد که به طور مشترک استفاده میشود که شامل؛ راهنمایی و سیستمهای پارکینگ، سیستم اطلاعاتی حمل و نقل، سیستم پرداخت هوشمند، پارکینگ E و سیستم خودکار است.


سیستم هدایت و اطلاعات پارکینگ

 PGI یک سیستم است که با استفاده از نمایش پیام متغیر (VMS) و سایر روشها شامل رادیو و تلفن برای ارائه اطلاعات به مشتریان استفاده میکند. این سیستمها را میتوان شهر گسترده یا محدود در یک پارک ماشین خاص محدود کرد و میتواند به مشتریان اطلاعات مربوط به پارکینگ یا اطلاعات مربوط به ترافیک را ارائه داد. به این معنی که سیستم اطلاعاتی مبتنی بر حمل و نقل، مراجعین را به نزدیکترین پارک ماشین هدایت می کند. هدف اصلی این سیستم این است که مردم را در استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنند و آنها را به جای وسایل نقلیه خود به وسایل حمل و نقل عمومی سوق دهند.

در اینجا، محققان طراحی سیستم پیشنهادی را ارائه میدهند. این روش مراجعین را به نزدیکترین فضای پارکینگ خالی هدایت میکند. فن آوری شبکه حسگر بی سیم در اجرای دوم استفاده میشود. سیستم با یک رابط کاربری برای مشتریان انتخاب می کند که ورودی مورد نظر خود را به ساختمان عمومی (مثلا سطح، بال و غیره) انتخاب کنید. رابط کاربری انتخابی زمانی ارائه می شود که حامل وسایل نقلیه مانع پارک ماشین شود. براساس انتخاب مقصد، سیستم نزدیکترین خیابان پارکینگ تخلیه نزدیکترین ورودی انتخاب شده با استفاده از الگوریتم جستجوی کوتاهترین مسیر را محاسبه می کند که به این معناست که مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا نزدیکترین ورودی ساختمان را به پارک بسپارند چرا که راه رفتن کمتری نیاز است.

۲۳
تیر

مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران (ایرانمال) در روز پنجشنبه سیام خردادماه امسال میزبان بیش از 700 نفر از فعالان صنعت خردهفروشی همچون صاحبان برندها، مدیران مراکز خرید و مجتمعهای تجاری بزرگ و فاخر در کشور بود که برای شرکت در چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی که به همت همکارانمان در ماهنامه تجارت طلایی برگزار شد، گرد هم آمده بودند.

 در این مراسم برخی مسئولان کشوری همچون سهراب سلیمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت نیز حضور داشتند.

مهندس شاهرخ کشاورز

موسس و صاحبامتیاز ماهنامه تجارت طلایی

مهندس شاهرخ کشاورز، موسس و صاحبامتیاز ماهنامه تجارت طلایی و نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران، ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از توفیق برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی که امکان میزبانی از فعالان صنعت خردهفروشی از صاحبان برندها گرفته تا مدیران عامل مراکز خرید، مجتمعهای تجاری و فروشگاههای زنجیرهای را برای افزایش دانش در این حوزه از مدیریت مجموعه فاخر، بینالمللی و ارزشمند ایران فراهم کرده است، تشکر و قدردانی کرد.

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران گفت: «اشاره ما به یک استاندارد بینالمللی و درواقع یک سازه تمدنی و با عظمت پایدار همچون ایرانمال است که تعدادی از فازهای آن نیز در انتظار افتتاح است.»

او در ادامه به دعوت از 20 برند بزرگ فعال در صنعت خردهفروشی برای انتقال تجربیات در چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی اشاره و از زحمات همیشگی دکتر رامین سمیعزاده مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال تشکر و قدردانی کرد.

به گفته وی، طی این همایش برای نخستینبار از خدمات ارزشمند بانوان فعال در صنعت خردهفروشی در حضور بزرگان این صنعت تقدیر خواهد شد که تا به امروز به نقش اثربخش و پررنگ آنها توجهی نشده بود.

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران پیرامون برگزاری نخستین نمایشگاه بینالمللی مراکز خرید، مجتمعهای تجاری و صنعت خردهفروشی که قرار است طی روزهای 22 تا 25 شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران با مساعدت شرکت سهامی نماشگاهها و سازمان توسعه تجارت برگزار شود، سخن گفت و ادامه داد: «امیدواریم آموزههای نمایشگاه مپیک را در این فضا ارائه دهیم و فضایی را برای نمایش توانمندیهای صنعت خردهفروشی کشور ایجاد کنیم.»

 

دکتر رامین سمیعزاده

مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران

پس از پایان سخنرانیهای مهندس شاهرخ کشاورز، دکتر رامین سمیعزاده مدیر مرکز نمایشکاهی بازار بزرگ ایران برای ایراد سخنرانی روی سن حاضر شد.

دکتر رامین سمیعزاده، مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در سالن، مرکز نمایشگاهی ایرانمال را فراتر از یک سایت نمایشگاهی دانست و گفت: «این مرکز در کنار داشتن امکان برگزاری رویدادهای چندگانه و همزمان مثل نمایشگاههای مختلف، کارگاههای آموزشی، سمینار و... با در اختیار داشتن امکانات گوناگون و نگرشهای جدید در این منطقه در حال فعالیت است.»

طبق اظهارات او در کنار برگزاری رویدادهای مختلف در این مرکز نمایشگاهی، تمامی ذینفعان همچون مسئولان، برگزارکنندگان، مجریان و از همه مهمتر بازدیدکنندگان میتوانند از امکانات مجموعه بزرگ ایرانمال نظیر اقامت در هتل، فضاهای F&B محلی و بینالمللی، امکانات تفریحی و... بهرهمند شوند و تمامی این امکانات به گونهای است که ایرانمال را بهعنوان یک وزنه تاثیرگذار در تجارت و اقتصاد کشور معرفی میکند.

او با بیان اینکه 70 درصد کاربری مجموعه فاخر ایرانمال غیرتجاری است، ادامه داد: «برگزاری سمینارهای گوناگون و وجود دانشگاه و مراکز آموزشی امکان بهروز شدن دانش مربوط در این زمینه را فراهم میکند.»

مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران به تمایل برندهای مطرح و بزرگ به فضاهای بزرگ و فیزیکی و متمایل شدن آنها به سوی دیجیتالی شدن اشاره و آن را یک پارادایم شیفت با سرعت تکرار بسیار بالا عنوان کرد.

به گفته او فعالان صنعت خردهفروشی برای ماندگاری باید ضمن استفاده و بهرهمندی از پارادایم شیفتها و اطلاع از تغییرات آن، در راستای خلق یک پارادایم شیفت و صاحب سبک شدن در آن تلاش کنند.

فریتز زِهِر

مدیرعامل اسبق فروشگاههای زنجیرهای اینتراسپار

لازمه‌های موفقیت مراکز خرید

سخنران ویژه چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی، جناب آقای فریتس زهر یکی از چهره‌های جهانی صنعت خرده‌فروشی و مدیر سابق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اسپار بود.

او در سخنرانی خود ضمن تعریف مدل‌های مختلف مراکز خرید و ویژگی‌های هر کدام به بیان عواملی پرداخت که برای موفقیت هر مرکز خریدی باید به آن‌ها توجه داشت و از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مکان‌سنجی مناسب و انتخاب مدل مرکز خرید با توجه به منطقه
  • بازاریابی مناسب
  • تعامل مدیران مراکز تجاری با صاحبان فروشگاه‌ها در جهت برطرف‌سازی نیاز مشتری
  • تحلیل درست فروش و رفتار مشتریان با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای فروشگاهی کارآمد
  • تعلیم و پرورش کارمندان به عنوان مرکز ثقل فروشگاه‌ها و مراکز خرید
  • احترام‌گذاری و ارزش نهادن به کارمندان در تمامی سطوح ( لازمه احترام به مشتری)
  • احترام به مشتری و خدمات‌رسانی شایسته
  • بهره‌گیری از ابزارهای تبلیغاتی مدرن

وی همچنین بیان داشت مراکز خرید و مال‌های ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند اما همچنان نقاط ضعفی مشاهده می‌شود که برای موفقیت مجموعه می‌بایست آن‌ها را برطرف ساخت، آقای فریتس زهر  نقاط قوت و ضعف را به پیچ و مهره‌های یک ماشین تشبیه کرد که برای حرکت لازم است تمام پیچ و مهره‌ها در کنار هم به خوبی کار کنند.

از جمله مسائلی که وجود دارد و برای پیشرفت مراکز خرید و مال‌ها باید آن‌ها را بهبود ببخشیم به موارد زیر اشاره شد:

  • عدم الویت برنامه‌ریزی بر سرمایه‌گذاری
  • عدم وجود مذاکرات کافی میان مجری و سرمایه‌گذار
  • مقاومت دربرابر استفاده از مشاور
  • مشکل در حمل و نقل شهری
  • استفاده از آسانسورها با ظرفیت نامناسب در مکان نامناسب
  • مشکل نورپردازی
  • استفاده از فروشگاه‌های نامی و جذاب در طبقه‌های زیرین مراکز خرید
  • عدم همکاری و هویت‌سازی مناسب
  • برون‌سپاری کارهایی چون نظافت و حراست
  • استفاده از فروشندگان بی‌انگیزه و با رفتار نامناسب


دکتر محمدرضا عمرانی

مدیرعامل شرکت توسعه کالای دماوند

دکتر محمدرضا عمرانی، مدیرعامل شرکت توسعه کالای دماوند که دارای نمایندگی بسیاری از برندهای ساعت و اکسسوری بوده و در صنعت غذا نیز دستی بر آتش دارد، به دعوت مهندس کشاورز برای ایراد سخنرانی در چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی روی سن حاضر شد و پیرامون تحولات اتفاق افتاده در صنعت آیتی و انقلابی که طی سه تا پنج سال آینده در این صنعت بهوجود خواهد آمد، صحبت کرد و این انقلاب را به تغییر مکانیکال به ساعتهای اتمیک تشبیه کرد.

او از ورود تکنولوژیهای جدید که منجر به تغییر صنایع میشود سخن گفت و مثالهای متعددی را  برای آن ارائه داد.

مدیرعامل شرکت توسعه کالای دماوند به جمعیت 80 میلیونی در ایران و اتصال
35 میلیون نفر به اینترنت از طریق تلفن همراه اشاره کرد و افزود: «براساس آمار ارائهشده حدود 65 میلیون اکانت اینترنتی در ایران وجود دارد و بیش از 70 درصد از مردم چک کردن صفحات اجتماعی را بهعنوان اولین کار در اوایل روز ترجیح میدهند و این نشاندهنده نیاز به توجه بیشتر صنعت خردهفروشی به حوزه آنلاین است.»

او به موضوع خرید آنلاین و آمار 700 میلیارددلاری حاصل از آن در آمریکا اشاره کرد و گفت: «این اتفاق بزرگ در کشور ما نیز در حال رخ دادن است و شاهد هستیم که صنایع گوناگون تحت تاثیر ضریب نفوذ خدمات و فروشهای آنلاین قرار گرفتهاند.»

طبق اظهارات دکتر عمرانی، دنیا در حال حرکت به سوی ME TAIL است و برندها در این شرایط میتوانند به صورت شخصیسازی شده و دقیق ایدهآلترین کالا را با بررسی مشتریان و مطابق با سلیقهشان به آنها ارائه کنند.

پس از اتمام سخنان مدیرعامل اسبق فروشگاههای زنجیرهای اینتراسپار و کارشناس بینالمللی خردهفروشی و همچنین سخنرانی دکتر عمرانی، نخستین پنل گفتوگوی چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی برگزار شد.


مدیرعامل برند سفیر

پگاه گشایشی، مدیرعامل برند سفیر با اشاره به اینکه حدود دو سال از آغاز راهاندازی پروژه تولید در سفیر میگذرد، گفت: «خوشحالم که توانستیم نخستین عطر ایرانی را تولید کرده و در فکر صادرات آن باشیم.»

او با بیان اینکه با داشتن رقابت سالم میتوان شاهد پیشرفت بود، ادامه داد: «ما طی پنج سال اخیر دو اقدام مهم انجام دادیم که یکی از آنها آموزش به پرسنل و دیگری تعریف باشگاه مشتریان بود که در حال حاضر باشگاه مشتریان سفیر دارای 700 هزار عضو ردهبندیشده است.»

مدیرعامل برند سفیر پیرامون نقش شبکههای اجتماعی افزود: «دیجیتالمارکتینگ این امکان را دارد که در کوتاهترین زمان محبوبیت یک برند را مشخص کند و از این رو بازار بسیار حساسی است. ضمن آنکه بلاگرها در حال حاضر حرف اول را در دنیا میزنند به این دلیل که نوع مصرف کالا و همینطور مشخصات کلی آن را به خوبی برای کاربران توضیح میدهند.»

او با اذعان به اینکه با جلب رضایت مشتری میتوان همیشه بهترین بود، اعلام کرد: «برند سفیر توانسته است لوح حمایت از مصرفکنندگان را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند.»

اما دومین پنل گفتوگو در چهارمین کارگاه آموزشی بینالمللی بهرهبرداری و مدیریت مراکز خرید و بررسی رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی نیز با حضور تعداد دیگری از فعالان این صنعت برگزار شد.

نیکو کشتکار

مدیر گسترش بخش تجاری پروژه میکامال کیش

نیکو کشتکار، مدیر گسترش بخش تجاری پروژه میکامال کیش به افزایش توجه به این پروژه پس از مپیک اشاره کرد و گفت: «ما با ارائه خدمات گوناگون و سرویسهای تفریحی در میکامال درصدد هستیم تا نیازهای 80 میلیون ایرانی را برطرف کنیم.»

او با تاکید بر ارائه سرویس به برندهای خارجی برای حضور در کشور ادامه داد: «امکانات موجود در منطقه آزاد کیش همسو با اهداف میکامال است و ما از این فرصت طلایی برای جذب گردشگر از داخل و خارج از کشور استفاده خواهیم کرد.»

مدیر گسترش بخش تجاری پروژه میکامال کیش با اذعان به اینکه کمک همگانی لازمه ساخت یک مدیریت قوی است، گفت: «ضرورت دارد تا در انتقال تجربیات برای بهبود شرایط همکاری کنیم.»

علی اسلامی

مدیرعامل مجموعه تجاری گردشگری باملند

علی اسلامی مدیرعامل مجموعه تجاری گردشگری باملند از این مجموعه بهعنوان یک کانسپت مختلط تجاری تفریحی شهری یاد کرد و گفت: «از همان روزهای آغاز ساخت، بحث موضوعات ورزشی را برای باملند مدنظر قرار داده بودیم که نیازمند رسیدن به بلوغ بود.»

او با بیان اینکه زیرساختهای مناسب برای توسعه بسیاری از برندها وجود ندارد اما فرصتی مناسب برای رشد و ارتقای برندها بهشمار میرود، گفت: «پیش از خروج برندهای خارجی از کشور مذاکرات ما با برندهای ایرانی آغاز و فضا برای حضور آنها طراحی شد.»

مدیرعامل مجموعه تجاری گردشگری باملند اظهار داشت: «ما برای برگزاری رویدادهای ورزشی برنامه جامعی را در نظر گرفتیم. ضمن آنکه گرایشهای ورزشی در سوابق مدیران مجموعه باملند نیز به چشم میخورد و این موضوع شرایط را برای برگزاری این قبیل رویدادها راحتتر کرد.»

او در خاتمه صحبتهای خود گفت: «بهعنوان بهرهبردار یک مجموعه تجاری اعلام میکنم خالی بودن مجموعهها دلیل قانعکنندهای برای تکمیل کردن آن بدون استانداردهای لازم و دانش کافی نیست. ضمن آنکه ضرورت دارد تا نسبت به برندهای ایرانی ارزش بیشتری قائل شویم که این موضوع تنها با سختگیری بیشتر روی برندها اجرایی میشود.»

۲۳
تیر

چهارمین کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید با رویکردهای نوین در صنعت خرده‌فروشی، در بازار بزرگ ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بازار بزرگ ایران، در این دوره آموزشی یک روزه که با هدف توسعه دانش مدیریت و ارتقای سطح علمی فرآیندهای کسب و کار در مراکز خرید برگزار شد، جدیدترین شیوه‌ها در صنعت مدیریت خرید و فروش در مراکز بازرگانی و مال‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت.

آقای مهندس شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران، در این نشست گفت: ایران‌مال نمونه موفق یک تجارت سالم و حرفه‌ای در حوزه خرده‌فروشی است که با استانداردهای بین‌المللی  نیز مطابقت دارد.

در ادامه این نشست، رامین سمیع‌زاده، مدیر مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران نیز با اشاره به نیاز کشور در امر نیروی متخصص و حرفه‌ای خرید و فروش، ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد در این بخش را مورد تاکید قرار داد و گفت اکنون مرکز دانشگاهی بازار بزرگ ایران این امر مهم را عهده‌دار شده و تا کنون دوره‌های آموزشی ویژه و تخصصی را برای بخش‌های مختلف برگزار کرده و توانسته است افراد متخصص بسیاری را آموزش دهد، وی با تاکید بر رویکرد بازار بزرگ ایران به امور فرهنگی و آموزشی در کنار تجارت تاکید کرد؛ این مرکز تجاری توجه ویژه‌ای را به امور فرهنگی و ورزشی معطوف داشته و بخشی از این مرکز بزرگ تجاری را به هنر، تاریخ، سنت و صنایع‌دستی ایران اختصاص داده است.

همچنین فریتز زِهِر، مدیرعامل اسبق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینتراسپار و کارشناس بین‌المللی خرده‌فروشی، نیز مدیریت اصولی و نظام‌مند را یکی از مهمترین عوامل موفقیت مراکز تجاری دانست و تاکید کرد، تمامی امور مراکز تجاری اعم از انتخاب مستاجران تا اداره مراکز تجاری همگی در حیطه اختیارات مدیر مجموعه تجاری است، از این رو چگونگی رفتار مدیریتی او می‌تواند در رکورد و یا موفقیت آن نقش داشته باشد.

در ادامه این کارگاه آموزشی سه میزگرد آموزشی و کارگاهی در بخش‌های  اصالت برند، مدیریت مراکز خرید و توسعه مراکز تجاری برگزار شد که در آن صاحبان برندهای تولید داخلی تجربیات خود را در امر تولید، خرید و فروش بیان کردند.

در پایان این کارگاه آموزشی یک روزه که به همت ماهنامه تجارت طلایی و همکاری ایران‌مال در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران بر گزار شد، از ۲۰ بانوی کارآفرین، در صنعت خرده فروشی نیز تقدیر به عمل آمد.

۲۳
تیر

اکران خصوصی مستند «آیدین» با حضور جمعی از ملی پوشان تیم بسکتبال و دیگر ورزشکاران، مدیران، هنرمندان و اصحاب رسانه روز جمعه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران -ایران مال- برگزار شد.

اشکان مهریار کارگردان مستند آیدین گفت: این اثر اولین فیلمی است که درباره زندگی یک بسکتبالیست در ایران ساخته شده است. ساخت این مستند دو سال طول کشیده است که در آن داستان زندگی آیدین نیکخواه بهرامی، کاپیتان فقید تیم ملی بسکتبال روایت شده است. در این فیلم هم‌تیمی­‌های آیدین نیکخواه بهرامی، مربیان و خانواده‌اش، درباره او صحبت کرده‌­اند.

آیدین نیکخواه بهرامی به عنوان کاپیتان تیم ملی بسکتبال نقش مهمی در صعود این تیم به عنوان اولین تیم صعودکننده ورزش گروهی از کشورمان به رقابت‌های المپیک در سال ۲۰۰۸ بود. این بازیکن تیم ملی چندی پیش از حضور در رقابت‌های المپیک در ۷ دی ۱۳۸۶ در سانحه دلخراش رانندگی در جاده چالوس درگذشت.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، این مستند در ماه‌های آینده در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.

۲۳
تیر

تیم‌های اسکیت هاکی (اینلاین هاکی) مردان و زنان ایران با حمایت بازار بزرگ ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی این رشته به میزبانی شهر بارسلونا به کشور اسپانیا می‌روند.

به گزارش روابط عمومی بازار بزرگ ایران، تیم ملی کشورمان پنجشنبه 13 تیر عازم بارسلوناست و شنبه 15 تیر در اولین بازی خود مقابل اسلواکی قرار خواهد گرفت، روز یکشنبه 16 تیر با تیم هند به رقابت خواهد پرداخت و در روز سه شنبه 17 تیر به مصاف لاتویا خواهد رفت.

تیم اینلاین هاکی مردان ایران در مسابقات آسیایی سال 2006 رتبه سوم و در سال ۲۰۱۸ مقام اول را کسب کرد، گفتنی است تیم زنان ایران نیز رتبه سوم آسیا را در سال 2018 به خود اختصاص داد.

شاهرخ بیگلرزاده، دروازه بان تیم ملی اسکیت هاکی ضمن قدردانی ویژه از بازار بزرگ ایران به عنوان اسپانسر اصلی تیم گفت: امیدواریم یک بار دیگر لایق حمایت‌های شما باشیم، فارغ از هر نتیجه‌ای، با شما عهد می‌بندیم بیش از توانمان برای اسم کشورمان خواهیم جنگید.

۲۳
تیر

بازار بزرگ ایران 20 تیر ماه میزبان نمایندگان فدراسیون جهانی بسکتبال و مسئولان ورزش کشورمان بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران، طی مراسمی که در بازار بزرگ ایران برگزار شد جام قهرمانی بسکتبال جهان به‌طور سمبلیک در بازار بزرگ ایران که نمادی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است به نمایش عموم درآمد.

این جام پس از انجام تشریفات ویژه در بازار بزرگ ایران به ورزشگاه آزادی منتقل شد و ازآنجا به چین محل برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ انتقال خواهد یافت.

جام جهانی بسکتبال

جام جهانی بسکتبال که در بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ با نام قهرمانی بسکتبال مردان جهان شناخته می‌شد، مسابقاتی بین‌المللی است که هر چهار سال یک‌بار با شرکت تیم‌های ملی بسکتبال مردان برتر دنیا با نظارت فدراسیون بین‌المللی بسکتبال در یک کشور برگزار می‌شود. مسابقات مشابهی نیز برای زنان در همان سال در یک کشور دیگر برگزار می‌شود.

این مسابقات هم‌اکنون با شرکت ۳۲ تیم منتخب از ۵ کنفدراسیون قاره‌ای انجام می‌شود و بعد از مسابقات بسکتبال المپیک، دومین رویداد مهم مسابقات بین‌المللی ورزش بسکتبال است.

تاریخچه

نخستین دوره این مسابقات سال ۱۹۵۰ در آرژانتین با شرکت ۱۰ کشور، به‌صورت دو حذفی برگزار شد که با قهرمانی آرژانتین، نایب‌قهرمانی آمریکا و عنوان سومی شیلی به پایان رسید. میزبانی چهار دوره بعدی مسابقات نیز به میزبانی آمریکای جنوبی برگزار شد.

تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی بسکتبال تا سال ۱۹۸۶ به میزبانی اسپانیا، بین ۱۳ و ۱۴ تیم متغیر بود اما فیبا تصمیم گرفت این مسابقات را برای اولین بار با شرکت ۲۴ تیم برگزار کند. پس از جام جهانی ۱۹۸۶ مسابقات با حضور ۱۶ تیم ادامه یافت اما در سال ۲۰۰۶ جام جهانی مجدد با ۲۴ تیم و این بار در سایتاما ژاپن برگزار شد. نکته جالب در مورد مسابقات جام جهانی بسکتبال این است که بعد از آمریکا که با ۵ عنوان قهرمانی در رتبه اول قرار دارد، دو کشور شوروی و یوگسلاوی به ترتیب در رتبه دوم و سوم تاریخ این مسابقات از نظر کسب عناوین قهرمانی قرار دارند. دو کشوری که پس از حوادث اوایل دهه ۹۰ میلادی دچار فروپاشی شده و با نامهای روسیه و صربستان این روزها شناخته می‌شوند. فیبا بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا مسابقات را در سال‌های فرد برگزار کند. همچنین جام جهانی چین برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد.

ایران در جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران تاکنون در سه دوره مسابقات جام جهانی شرکت کرده است که اولین حضورش سال ۲۰۱۰ به میزبانی ترکیه بوده است. ایران در این مسابقات در رده نوزدهم قرار گرفت. سال ۲۰۱۴ و در اسپانیا، کشورمان دومین حضور در جام جهانی را تجربه کرد و در نهایت جایگاه بیست و یکم جهان را از آن خود کرد. مسابقات ۲۰۱۹ چین، سومین حضور تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی است. کشورمان در گروه C با تیم‌های اسپانیا، پورتوریکو و تونس در شهر گوانگژو به رقابت خواهد پرداخت.

تور کاپ جام جهانی

فدراسیون جهانی بسکتبال برای رشد، توسعه و گسترش این رشته جذاب، طی یک برنامه‌ریزی کلان تصمیم گرفت تا تور کاپ جام جهانی را در ۲۴ کشور از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی برگزار کند. این تور از ۲۳ مه ۲۰۱۹ و از شهر پکن پایتخت میزبان مسابقات آغاز شد. در ماه ژوئن به ترتیب ورشو لهستان، داکار سنگال، میلان ایتالیا، بلگراد صربستان، پاریس فرانسه، مادرید اسپانیا، برلین آلمان، نیویورک آمریکا، پراگ جمهوری چک، تورنتو کانادا، استانبول ترکیه، تونس، هراکلیون یونان میزبانان کاپ جام‌جهانی بودند. در ژوئیه ۲۰۱۹ جام ابتدا در لس‌آنجلس آمریکا به نمایش درآمد و سپس راهی ایران شد.

جام در ایران‌مال

برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران، کاپ یکی از معتبرترین مسابقات ورزشی، یعنی جام جهانی بسکتبال به کشورمان وارد شد. کاپ جام جهانی، سفر یک‌روزه خود در ایران را ابتدا از کنار برج میدان آزادی آغاز و پس از عزیمت به برج میلاد، در بازار بزرگ ایران-ایران‌مال- پی گرفت. کاپ چهار کیلویی طلا، در ساعت ۱۵:۱۳ پنجشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۸ با تشریفاتی خاص وارد بازار بزرگ ایران شد. ابتدا در کنار آبشار باغ دیدار نشست، سپس در چهارسو تیمچه خودنمایی کرد و بعد از استراحت در شربتخانه، رهسپار کتابخانه جندی شاپور بازار بزرگ ایران شد. فضاهای انتخاب شده تداعی‌کننده، مدرنیته، سنت، علم و جلوه‌هایی از هنر معماری ایران بود و سرانجام در ساعت ۱۴:۱۵ با ویرایش رونمایی از جام قهرمانی بسکتبال جهان در بازار بزرگ ایران مشایعت مدیران و کارکنان، مجموعه را ترک کرد. این تور پس از عزیمت به کشورهای مونته‌نگرو، نیوزلند، استرالیا، اردن، کره‌جنوبی، ژاپن و روسیه، در ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ در شهر پکن و با افتتاحیه مسابقات جام جهانی به اتمام خواهد رسید.

با آرزوی موفقیت برای سرو قامتان بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ چین.