اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

سیستم پارکینگ هوشمند راهی در جهت کاهش ترافیک

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۸ ب.ظ

این مطالعه یک رویکرد جدید سیستم پارکینگ را با استفاده از تکنولوژی Wireless Sensor Network مجهز به سنسورهای التراسونیک معرفی می‫کند. این سیستم همچنین الگوریتم کوتاه‫ترین مسیر را برای محاسبه کوتاه‫ترین فاصله از پارکینگ به نزدیک‫ترین ورودی مورد نظر، اجرا می‫کند. این سیستم با نظارت بر دسترسی به اسکله خودرو و ایجاد اطلاعات جمع آوری شده برای مشتریان و اپراتور پارکینگ کار می‫کند. اطلاعات به دست آمده از سنسور تشخیص و محاسبه از الگوریتم کوتاه‫ترین مسیر برای هدایت مشتریان به محل پارکینگ استفاده می‫شود. اپراتورهای پارک خودرو از اطلاعات سنسورها برای کمک به مدیریت و برنامه ریزی کلی استفاده می‫کنند.انتخاب شده است زیرا امکان جمع آوری و سنجش اطمینان قابل اطمینان را از طریق کانال بی سیم انتقال می دهد بدون نیاز به کابل کشی جدید برای شبکه و برق برای دسترسی به هر دستگاه سنجش می شود.

ظهور شبکه حسگر بی سیم WSN که شامل دستگاههای مستقل توزیع شده فضایی با استفاده از سنسورهاست، به طیف وسیعی از برنامهها کمک می کند. توانایی ارائه اندازه گیری بی سیم با مصرف کم انرژی، تولیدکنندگان را به سمت سیستم پارکینگ هوشمند که از تکنولوژی WSN استفاده میکنند کشانده است. تکنولوژی WSN برای شناسایی پارکینگ و ارائه اطلاعات به سیستم پیشنهادی استفاده میشود که برای محاسبه کوتاهترین مسیر اجرا میشود. این سیستم، مشتریان را به نزدیکترین پارکینگ به ورودی هدایت میکند. این اطلاعات همچنین می تواند برای نمونه های آماری استفاده شود. بعد از آن روش شناسی سیستم پیشنهادی ارائه شده تا نشان دهد که چگونه فناوری WSN، سنسورهای التراسونیک و الگوریتم کوتاهترین مسیر میتواند یک سیستم پارکینگ هوشمند را ایجاد کند.

سیستم پارکینگ SMART

پنج دسته سیستم پارکینگ هوشمند وجود دارد که به طور مشترک استفاده میشود که شامل؛ راهنمایی و سیستمهای پارکینگ، سیستم اطلاعاتی حمل و نقل، سیستم پرداخت هوشمند، پارکینگ E و سیستم خودکار است.


سیستم هدایت و اطلاعات پارکینگ

 PGI یک سیستم است که با استفاده از نمایش پیام متغیر (VMS) و سایر روشها شامل رادیو و تلفن برای ارائه اطلاعات به مشتریان استفاده میکند. این سیستمها را میتوان شهر گسترده یا محدود در یک پارک ماشین خاص محدود کرد و میتواند به مشتریان اطلاعات مربوط به پارکینگ یا اطلاعات مربوط به ترافیک را ارائه داد. به این معنی که سیستم اطلاعاتی مبتنی بر حمل و نقل، مراجعین را به نزدیکترین پارک ماشین هدایت می کند. هدف اصلی این سیستم این است که مردم را در استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنند و آنها را به جای وسایل نقلیه خود به وسایل حمل و نقل عمومی سوق دهند.

در اینجا، محققان طراحی سیستم پیشنهادی را ارائه میدهند. این روش مراجعین را به نزدیکترین فضای پارکینگ خالی هدایت میکند. فن آوری شبکه حسگر بی سیم در اجرای دوم استفاده میشود. سیستم با یک رابط کاربری برای مشتریان انتخاب می کند که ورودی مورد نظر خود را به ساختمان عمومی (مثلا سطح، بال و غیره) انتخاب کنید. رابط کاربری انتخابی زمانی ارائه می شود که حامل وسایل نقلیه مانع پارک ماشین شود. براساس انتخاب مقصد، سیستم نزدیکترین خیابان پارکینگ تخلیه نزدیکترین ورودی انتخاب شده با استفاده از الگوریتم جستجوی کوتاهترین مسیر را محاسبه می کند که به این معناست که مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا نزدیکترین ورودی ساختمان را به پارک بسپارند چرا که راه رفتن کمتری نیاز است.

  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی