اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

تاریخ پیامرسان‌های شناخته شده در ایران را می توان به دو بخش تقسیم کرد: پیشا تلگرام و پسا تلگرام


  به نقل از ایسنا: سید محمود علوی 17 بهمن 95 پس از دیدار با آیت الله علم الهدی اظهار کرد امروزه شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر در کشور مخاطب زیادی دارد است.
علوی افزود: هم اکنون در تلگرام 180 هزار کانال فعال است که 90 درصد آنها بر اساس آمار انجام شده اجتماعی و مربوط به ارتباطات خانوادگی و دوستان است. وی گفت: از 10 درصد باقی مانده دیگر، هفت درصد سیاسی و سه درصد دیگر کانال های انحرافی است که 2.5 درصد آن غیر اخلاقی و نیم درصد ضد دین هستند.
به گزارش خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه‌های اجتماعی با نفوذ در میان مردم کشورمان هواداران زیادی برای خود پیدا کرده است. در حال حاضر این برنامه 50 میلیون کاربر دارد. شبکه اجتماعی تلگرام با ردوبدل کردن روزانه 15میلیارد پیام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است. مردم کشورمان در محیط تلگرام بیش از 170 هزار شبکه تلگرامی به راه انداخته اند که در این میان 11هزار کانال بیش از 5000نفر عضو دارد. هر کاربر ایرانی بطور میانگین در 13کانال عضویت دارد و روزانه بیش از 100مطلب را از تلگرام مطالعه میکنند.
 به نقل از خبرگزاری مهر، این پیامرسان محبوب نه فقط یک پلتفرم برای چت بلکه یک تلگراف برای وبلاگ نویسی، یک ابزار در دسترس برای بازی با ربات و های تلگرامی حتی سرویسی جهت رونق کسب وکار به واسطه بازاریابی در تلگرام است. بعضی از ابزار‌ها نظیر تلگرام برای بازاریابی خیلی ارزان‌ هستند.ارزان تر از یک فنجان قهوه، بی سر و صداتر ارزان‌تر از تجارت های فیزیکی اما پر سودتر.
تلگرام یک اپلیکیشن روسی است و کشور‌های زیادی از آمریکای لاتین و کشور‌های اروپایی نزدیک به روسیه با این کمپانی قرارداد بستند. اما مسئله اصلی بومی سازی اپلیکیشن است. اگر یک اپلیکیشن برای اجتماعی از مردم است، باید بتواند مطابق با زبان و فرهنگشان پیش رود. از آن جایی که تلگرام با فرهنگ روسی ساخته شده بود با مردم جهان غرب در آمریکا سازگاری پیدا نکرد. این اپلیکیشن بعد از چند زبانه شدن، بیش از همه در ایران با استقبال روبه‌رو شد. تنها دو کشور در دنیا هستند که در آن‌ها تلگرام رتبه‌ی نخست را دارد: اولی ایران و دومی ازبکستان.
شاید زمانی که پاول دوروف در حال طراحی این پیامرسان همه‌کاره بود، هیچوقت فکرش را نمی‌کرد بیشترین کاربران تلگرام را ایرانیانی تشکیل دهند که بعد از وایبر، کل چهارگوشه ایران به دنبال یک پیامرسان، لشگرکشی کنند!

  • Elham

نظرات  (۲)

به نظر من، بیشترین کاربران تلگرام ایرانی هستند و واقعا اگر روزی ایرانی ها به این شبکه نروند تلگرام ورشکسته میشه. واقعا محبوبیت تلگرام در ایران بسیار عجیب و غریبه
  • آرمین شکیبا
  • منونم.موافقم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی