اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک


نکته قابل توجه نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی این است که دیگر مدل های رایج نمی توانند مخاطب را مانند 20سال پیش جذب خود کنند. بدون شک این اتفاق امری طبیعی محسوب می شود به این خاطر که هر اقدامی محدوده زمانی خاص خود را دارد و پس از آن از میزان تأثیر آن کم خواهد شد. با این حال کنار گذاشتن یکی از شیوه های مرسوم تبلیغاتی نیز اقدامی هوشمندانه محسوب نمی شود و تحت این شرایط پرسشی که مطرح است این است که چه باید کرد؟

درواقع هیچ کس نمی تواند اهمیت و تأثیر این شیوه تبلیغاتی را زیر سؤال ببرد با این حال معضلی که در این رابطه وجود دارد که منجر به کاهش توجه ها به آن شده است این است که افراد با توجه به افزایش سرعت وسایل نقلیه و همچنین تمایل به چیزهای جدید دیگر چندان توجهی به بیلبوردهای موجود با سبک کاری قدیمی نشان نخواهند داد. تحت این شرایط لازم است به جای حذف تبلیغات بیلبوردهای، سبک و نحوه انجام کار را به روز کنید که در ادامه به بررسی اقدامات لازم در این رابطه خواهیم پرداخت.


1- شش کلمه یا کمتر کافی است

محدودیت زمان عاملی است که محدودیت بنرها محسوب می شود و به همین خاطر ضروی است میزان گفته های خود را تا حد امکان کاهش دهید و در این رابطه یک استاندارد جهانی وجود دارد که شامل حداکثر شش کلمه است . درواقع هدف از این دسته تبلیغات، ارائه جامع ترین اطلاعات نبوده و صرفا قرار است کلیتی درباره اقدامات شما به مخاطب انتقال داده شود. به همین خاطر لازم است هر آن چیزی را که می خواهید دیده شود به مختصرترین شکل ممکن ارائه دهید.

با این حال همواره این احتمال وجود دارد که نتوانید هر آن چیزی را که قصد معرفی دارید در این محدوده بگنجانید. تحت این شرایط عنصر خلاقیت است که به کمک شما می آید. درواقع شما با اعمال خلاقیت های جدید می توانید مفهومی طولانی را در قالبی کوچک بیان کنید که بدون شک به دلیل فضای جدید و منحصر به فردی که دارد، برای مخاطب جذاب خواهد بود.

2- توجهات را جلب کنید اما به عاملی برای حواس پرتی تبدیل نشوید

در اکثر مواقع بیلبوردها توسط افراد سواره دیده می شوند و این امر به این معنا است که شما تنها چند ثانیه برای انتقال پیام خود زمان خواهید داشت. اگرچه امکان افزایش این زمان وجود دارد با این حال توجه داشته باشید که همواره این احتمال وجود دارد که به عاملی برای حواس پرتی افراد تبدیل شوید که این خود ممکن است حادثه آفرین باشد. به همین خاطر توصیه می شود مفهوم کلی را در چند ثانیه به مخاطب انتقال دهید. بدون تردید تحت این شرایط اهمیت تصویر نسبت به متن افزایش پیدا کرده، با این حال باید به نحوی خلاقانه باشد تا تأثیر لازم را روی مخاطبان مورد هدف بگذارد.

3- هر چیز باید در جای درست خود باشد

احداث هر بیلبورد بدون تردید هزینه هایی را برای شرکت و برند شما در پی خواهد داشت و این امر در صورتی که منجر به نتایج مدنظر شما نشود، شکستی واقعی را به همراه خواهد داشت. بدون تردید این امر مطلوب هیچ شرکتی نبوده و به همین خاطر ضروری است قبل از شروع طراحی و ایجاد بیلبورد خود نسبت به مکان احداث آن به نتیجه دست پیدا کنید.

درواقع در این رابطه بهترین مکان در فضاهای شلوغ است . با این حال این امر ثابت نبوده و اطلاق صفت بهترین، همواره در رابطه با پرجمعیت ترین نقاط ممکن است . برای مثال بدون تردید بهترین مکان برای تبلیغ رستوران بین راهی در مسیر جاده است . همچنین ضروری است در طراحی نهایی خود فضای مناسبی برای درج پل های ارتباطی میان خود و مخاطبان انتخاب کنید. دراین رابطه به هر میزان که تعداد موارد بیشتر باشد، به همان میزان شانس مراجعه افراد افزایش خواهد یافت.

4- مفهومی عمیق را انتخاب کنید با این حال زیاده روی را کنار بگذارید

بسیاری از بیلبوردها دچار عدم مفهوم و پیام مناسب هستند و همین امر باعث می شود نتوانند آنگونه که باید ماموریت خود را با موفقیت به پایان برسانند. در این رابطه بهتر است از تیم تبلیغات حرفه ای استفاده کنید. درواقع صفحه بیلبورد شما تابلوی نقاشی نیست که تنها آن را با عکس و متنی مختصر پر کنید. با این حال در این رابطه اهمیت زمان را نیز مدنظر داشته باشید. بدون تردید هر پیام بازده زمانی خاص خود را دارد و مبادرت به طولانی کردن، از تأثیر آن خواهد کاست. به همین خاطر لازم است محدوده زمانی نصب آن را از قبل مشخص کرده و بلافاصله بعد از اتمام آن برنامه ای برای پر کردن جای خالی به وجود آمده، داشته باشید.

درواقع یک بیلبورد باید مانند پازلی باشد که مخاطب را به حل آن ترغیب کند، با این حال در صورتی که این پازل بیش از حد پیچیده باشد، مخاطب را دل زده کرده و نتیجه عکس به همراه خواهد داشت.

5- فراتر از یک بیلبورد معمولی باشید

همواره در تبلیغات از خلاقیت به عنوان عنصر نجات بخش یاد می شود. درواقع با توجه به وجود سوژه های متنوع و متعدد، مخاطب تنها توجه خود را معطوف به مواردی خواهد ساخت که کاملا چشم نواز باشند. در همین راستا تنها ابعاد تابلوی تبلیغاتی شما ملاک برتری نبوده و لازم است مفهوم در قالبی هوشمندانه به مخاطب عرضه شود. همچنین امروزه شرکت هایی وجود دارند که فعالیت تبلیغاتی برندها را زیر نظر گرفته و با توجه به ملاک های مختلف به آنها امتیازهایی بین 0 تا 100 می دهند. در همین راستا اقدام منطقی این است که همواره خود پیش داوری درباره بیلبوردی که قصد احداث آن را دارید، داشته باشید تا نسبت به موفقیت خود اطمینان حاصل کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید نسبت به اینکه یک بیلبورد را خریداری یا اجاره بهای آن را پرداخت کنید، با توجه به نیاز خود تصمیم گیری درستی داشته باشید.

6- از متن به تصویر رجوع کنید

محدودیت زمانی باعث می شود افراد چندان تمایلی به خواندن متن نداشته باشند و همین امر باعث می شود اهمیت تصویر بر متن افزایش یابد. با این حال نمی توان از یک تصویر ثابت انتظار انتقال کافی مطالب را داشت. در همین راستا ضروری است تکنیک تصویر متحرک و سه بعدی را اجرا کنید. این امر امکانات بیشتری در راستای بیان مطالب خود در اختیارتان قرار خواهد داد که به علت ماهیت جدید آن می توانید نسبت به موفقیت آمیز بودن آن تا حدودی اطمینان داشته باشید.

7- تکرار را کنار بگذارید

این امر که یک مفهوم را در قالبی تکراری معرفی کنید، بدون شک آفت بزرگ بیلبورد تبلیغاتی شما خواهد بود. درواقع نباید اجازه دهید چشمان مخاطب به یک موضوع عادت کند. این امر باعث خواهد شد در مواجهه های بعدی، افراد دیگر تمایلی به نشان دادن توجه به تابلوی شما نداشته باشند. به همین خاطر نباید روی تکرار اقدامات گذشته خود تأکید داشته و هموراه در فکر نوآوری باشید.

در رابطه با بیلبوردهای تبلیغاتی همواره مشاهده شده است که برخی از برندها اقدام به کپی برداری از یک طرح موفق می کنند. اگرچه الهام گرفتن از سایرین اقدامی سودمند خواهد بود با این حال کپی برداری به این علت که انجام کاری محسوب می شود که در گذشته صورت گرفته است، بدون تردید با ناکامی مواجه خواهد شد. همچین این امر به شخصیت، وجهه و اعتبار شرکت شما نیز صدمات جدی وارد خواهد ساخت.

8- سادگی را با شکیل بودن یا موارد طنز پیوند دهید

همواره تبلیغات طنز و مواردی که به اصطلاح شیک هستند، با واکنش های خوبی همراه می شوند. به همین خاطر هموراه توصیه می شود بیلبورد خود را با این دو مورد پیوند دهید. درواقع این دو روش باعث می شوند پیام شما به شکل مؤثر تری در ذهن مخاطب نقش ببند.

9- از اندازه لوگوی خود غافل نشوید

یکی از معروف ترین قسمت های بازخورد مشتری که در تبلیغات ارائه شده است ایجاد لوگوی بزرگ تر است، با این حال باید یک تعادل وجود داشته باشد. اگر لوگو بیش از حد بزرگ باشد مخاطب را از پیام اصلی منحرف می کند و اگر بیش از حد کوچک باشد، هیچ کس با آن ارتباط برقرار نمی کند. لوگو با اندازه مناسب می تواند یک قطعه قدرتمند از نام تجاری شما و ضامن موفقیت طرح باشد.

10- آزمایش قبل از اقدام را انجام دهید

اگر شما تمام قوانین بالا را دنبال کرده باشید، بدون تردید شما بیلبورد فوق العاده ای را طراحی کرده اید. یک بیلبورد مناسب، منحصر به فرد، از رنگ های گوناگون برخوردار بوده و جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. با این حال سؤالی که مطرح است این است که آیا آن گونه که انتظار دارید دیده خواهند شد؟ آیا می شود آن را خواند و درک کرد؟ قبل از اجرای بیلبورد یک تست سریع برای اطمینان از اینکه شما زمان و پول خود را هدر نداده اید انجام دهید. تابلوهای تبلیغاتی خود را به اندازه یک کارت ویزیت منتشر کنید. حال آن کارت را بین 5 تا 10 ثانیه به چند نفر نشان دهید تا مطمئن شوید آنها پیام شما را درست دریافت می کنند. در صورت عدم موفقیت، اقدام به تصحیح آن کنید. این یک راه ساده است که قبل از اجرای بیلبورد می توانید موفقیت طرح را پیش بینی کنید.


  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی