اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

بهترین کمپین های تعاملی خاورمیانه در سال 2016

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۶ ب.ظ


کمپین های موفق همیشه می توانند الهام بخش باشند. در این مطلب 10 کمپین تعاملی موفق خاورمیانه را به شما معرفی می کنیم.

1- بو خلیل: یادداشت خوب

سوپرمارکت زنجیره ای «بو خلیل» متوجه شد که مردم لبنان به گداها کمک نمی کنند. آنها معتقد بودند که با این کار پول خود را هدر می دهند در نتیجه سوپرمارکت زنجیره ای بو خلیل، فردی به نام جی والتر تامپسون در بیروت را مسئول طراحی و تولید یک voucher به ارزش 1000 پوند کرد. این voucher ها به جای پول به گدایان داده شده و صرف خرید لوازم ضروری زندگی می شوند. 

- آژانس تبلیغاتی: جی. والتر تامسون بیروت

- ذهن های خلاق: سالی الزازا، مایا خورشید، کارلا آئواد.

2- نستله: ماهی قرمز

یک کتاب داستان، محصول کمپین آژانس تبلیغاتی Motivate و یک نرم افزار محصول شرکت فیلم سازی MediaMonks که به بچه ها اجازه تماشای فضای داخل معده خود تا محل زندگی ماهی قرمز را می دهند. این کتاب و نرم افزار به عنوان اجزای اصلی کمپین بچه ها را متقاعد می کند آب بیشتری بنوشند.

- آژانس تبلیغاتی: OgilvyOne

- ذهن های خلاق: Motivate, MediaMonks

3- HSBC: اولین نفر در خیابان یکم

در سپیده دم روز اول ژانویه، شرکت ارائه دهنده خدمات مالی HSBC با تمرکز روی رفتار های روزمره در حال رشد، اقدام به گذاشتن یک سری هدایای مختلف نظیر دوچرخه، تخته موج سواری و هدفون در ایستگاه هایی در سرتاسر دوبی کرد. هر یک از این هدایا نصیب اولین نفری می شود که آن را می بیند. این هدایا نشانه هایی از تشویق افراد به دستیابی به آرمان های شخصی به شمار می روند.

- آژانس تبلیغاتی: جی. والتر تامسون دوبی

- ذهن های خلاق: شفیق حداد، صبری محمد، قطام وازر، اخیلش باگرس، علی سیف النصر، ماهیش بوار.

4- TCA ابوظبی: داستان فوق العاده عالی تو

آژانس تبلیغاتی M&C Saatchi امارات متحده عربی و شرکت فیلم سازی Boomtown با همکاری یکدیگر یک کمپین جهانی برای اداره گردشگری و فرهنگ ابوظبی توسعه دادند. هدف از این اقدام تأکید روی امارات به عنوان یک مقصد الهام بخش برای دوستداران اصالت فرهنگی و دارایی های متنوع و رنگارنگ است. کمپین فوق فضای مطبوعاتی، خارج از خانه، رادیو، فناوری دیجیتال و اجزای اجتماعی را در بر می گیرد.

-آژانس تبلیغاتی: M&C Saatchi امارات متحده عربی

- ذهن خلاق: Boomtown.

5- Daman: ویتامین D

به منظور افزایش آگاهی درباره کمبود گسترده ویتامین D در امارات متحده عربی، شرکت بیمه Daman با مشارکت آژانس های تبلیغاتی FP7/DXB و Motivate جلد مجله های Gulf Business و Good را طراحی کردند. پیام روی جلد این مجلات با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید مشخص می شود.

- آژانس تبلیغاتی: FP7/DXB

- ذهن های خلاق: فیلیپا موریسیو، مایکل بوسکو.

6- Emirates: آنجا باش

کمپین «آنجا باش» خطوط هوایی Emirates، محصول یک آژانس خانگی، به دنبال هفت نفر کارمند می رود که در راستای جهانی شدن به همه جای دنیا سفر کردند. از تمام 78 هزار نفر کارمند گروه Emirates دعوت شد تا فرم تقاضا برای شرکت در فرآیند «جهانی شدن» را پر کنند. این کمپین در رسانه های اجتماعی همه جای جهان راه اندازی شد. همکاری Emirates با National Geographic و آژانس رسانه های اجتماعی WOW به تولید 90 ویدئوی مختلف کمک کرد.

-آژانس تبلیغاتی: WOW

- ذهن خلاق: Emirates.

7- K9Friends: استعداد استخدام

در کمپینی با هدف تبلیغ صنعت تبلیغات، یک پناهگاه سگ در دوبی به نام K9 Friends دست به تبلیغ ساکنان خود به عنوان مدل زد. هر سگ یک کتاب راهنما دارد و امکان استخدام آن برای فیلمبرداری نیز هست. بودجه جمع آوری شده از این طریق به تجهیز پناهگاه اختصاص می یابد.

-آژانس تبلیغاتی: Saatchi & Saatchi دوبی

-ذهن های خلاق: ریچارد کوپینگ، اندی دانیلوک، بون کوجوکارو، احمد کونامد، آدریان ووروس، بیجو وارقسه، زیاد جاربو، موآس علی.

8- سامسونگ: ایمنی نمایشگر

بر اساس پیش بینی های اخیر، نیمی از مردم جهان در 40 سال آینده کوته نظر خواهند شد و حس آینده نگری در آنان از بین خواهد رفت. این اتفاق تا حدی به آن دلیل است که بچه ها نمایشگر ها را بسیار نزدیک به چشمان شان نگه می دارند. نرم افزار ایمنی نمایشگر، محصول آژانس تبلیغاتی Leo Burnett و سامسونگ، از فناوری تشخیص چهره برای آگاه سازی بچه ها نسبت به این موضوع بهره می برد که در صورت نزدیکی بیش از حد به نمایشگر، باید عقب بروند.

-آژانس تبلیغاتی: Leo Burnett

-ذهن های خلاق: دانیل سالس، برونو بومدیانو، سعدی الکواتلی.

9- چای سبز لیپتون: سبد خرید عالی

آژانس تبلیغاتی Wunderman ردیاب های تناسب اندام را جایگزین دسته های سبد خرید در فروشگاه کرد. این ردیاب ها تعداد قدم ها، مسافت طی شده و کالری های مصرفی خریداران را نشان می داد. اقدام فوق وسیله ای برای تبلیغ زندگی سالم و ایجاد تغییرات در سبک زندگی آنها به حساب می آید.

-آژانس تبلیغاتی: Wunderman

-ذهن های خلاق: پیوتر چوربوت، فرناندو میراندا، پیوتر اسکاربک، لیندا نادر، روجر پوساتو.

10- هیأت گردشگری اردن: بله، این اردن است

نخستین کار آژانس تبلیغاتی Entourage در هیأت گردشگری اردن در منطقه خلیج فارس روی مقاصد و فعالیت های توریستی کمتر شناخته شده تمرکز کرد.


  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی