اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک
به گزارش ایرنا از دبیرخانه کنفرانس، «مظفر علیخانی» امروز (شنبه) تصریح کرد: تولیدکننده خوب حتما صادر کننده خوبی نیست؛ از این رو، برای توسعه صادرات به نهادهای حد واسط به عنوان تسهیلگران این عرصه نیاز داریم.
وی افزود: گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز، برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکلدهی بازارهای جدید، تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورهای منطقه، ایجاد ثبات رویه و مقررات صادرات در بازارهای هدف از الزامات موثر بر توسعه صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید در همه سطوح جامعه تقویت شود.
دبیر دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان ایران، با اشاره به حضور نمایندگان تشکل های کشورهای اروپایی و آسیایی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین کنفرانس های بین المللی و مداومی بتواند در صنعت مبلمان و دکوراسیون درهای توسعه صادرات را روز به روز به سوی مرزهایمان بگشاید و اقتصاد کشور را متحول کند.
وی بیان کرد: اکنون 90 درصد سرمایه گذاری ها در بحث تولید مبلمان مربوط به دیزاین و طراحی است و فقط 10 درصد به مبلمان مربوط می شود.
مظفر گفت: بیش از 1300 طرح به دبیرخانه رسید. داوران بر اساس سه رکن مدل مفهومی و علمی 100 طرح برتر را انتخاب کردند و از بین آنها 20 طرح برتر در آیین اختتامیه معرفی و تجاری‌سازی می‌شود.
در این کنفرانس 2 کارگاه مربوط به طراحی، یک کارگاه با موضوع تولید و یک کارگاه درباره صادرات برگزار و از درگاه مرجع در صنعت مبلمان و بانک اطلاعات و آمار صنف مبلمان و دکوراسیون رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا، دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع وابسته و نخستین جشنواره طراحی ایرانی با توجه به نامگذاری امسال (اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال) دوازدهم آذرماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
  • Elham

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی