اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی و کشورهایی که امروز به عنوان اقتصادهای رو به رشد در منطقه مطرح هستند می تواند هدف بسیار خوبی باشد.


اقتصادگردان- مظفر علیخانی دبیر کل دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان ، طراحی ، هنر دکوراسیون و صنایع و  جشنواره طراحی ایرانی گفت: برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان ایران، زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق  اقتصاد مقاومتی دراین صنعت است.
وی افزود: همه ما موظفیم مشکلاتی که بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات در حوزه مبلمان و دکوراسیون  هست را برداریم و این کار به پیگیری و جسارت نیاز دارد .
دبیر کنفرانس دکو 2017 افزود: گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز، برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل دهی بازارهای جدید، تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورهای منطقه، ایجاد ثبات رویه و مقررات صادرات در بازارهای هدف از الزامات موثر بر توسعه صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید در تمامی سطوح جامعه تقویت شود.
وی در خصوص توسعه صادرات در این صنعت تصریح کرد: تولید کننده خوب الزاماً صادر کننده خوبی نیست و برای توسعه صادرات به نهادهای حد واسط به عنوان تسهیل گران این عرصه نیاز داریم و باید آن را مورد توجه قرار دهیم .همچنین توسعه صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی و کشورهایی که امروز به عنوان اقتصادهای رو به رشد در منطقه مطرح هستند می تواند هدف بسیار خوبی باشد.
مظفر علیخانی با اشاره به حضور نمایندگان تشکل های کشورهای اروپایی و آسیایی در این کنفرانس،  خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین کنفرانس های بین المللی  و مداومی بتواند در صنعت مبلمان و دکوراسیون درهای توسعه صادرات را روز به روز به سوی مرزهایمان  بگشاید و اقتصاد کشور را متحول کند.
دبیر کنفرانس دکو 2017 در ادامه با بیانگر اینکه برگزاری این کنفرانس باعث شده رشته طراحی در صنف مبلمان در دستور کار قرار گیرد گفت: با راه اندازی رشته طراحی مبلمان در بحث دانشگاه و مطالعات علمی خوبی اتفاق افتاد  و خروجی روشنی نیز داشت.
وی تصریح کرد: ما باید در این برنامه به دو رویکرد اساسی بپردازیم در مرحله اول باید بحث دانش بنیان شدن صنف صنعت را رشد بدهیم و در رویکرد دوم به جذب سرمایه گذاری مشترک در کشور و صادرات به دیگر کشورها بپردازیم.
 علیخانی عنوان کرد:در حال حاضر 90 درصد سرمایه گذاری ها در بحث تولید در دیزاین و طراحی است و  تنها 10 درصددر مابقی مسائل مربوط به مبلمان است.
در این کنفرانس 4 کارگاه برگزار خواهد شد که 2 کارگاه مربوط به طراحی / یک کارگاه مربوط به تولید  و یک کارگاه هم مربوط به صادرات است. و برای اولین بار بر اساس برگزاری طراحی جشنواره طراحی ایرانی در دستور کار نیز قرار دارد . همچنین دیگر رویکرد اساسی که موردتوجه است فرهنگ اسلامی ، فرهنگی است که به‌عنوان فرهنگ مدرن و آینده‌نگر استفاده خواهد شد.
وی تأکید کرد : در این کنفرانس از پرتال  مرجع در صنعت مبلمان و بانک اطلاعات و آمار صنف مبلمان و دکوراسیون نیز رونمایی خواهد شد.
مظفر در ادامه گفت: بیش از 1300 طرح به دبیرخانه ارسال‌شده و هدف‌گیری این بود که 100 طرح انتخاب شود ولی با توجه به استقبال، داوران بر اساس سه رکن مدل مفهومی و علمی 100 طرح برتر را انتخاب کردند  و از 100 طرح 20 طرح برتر در آئین اختتامیه معرفی می‌شوند و طراحان طرح‌های خود را معرفی خواهند کرد و مورد حمایت کنفرانس قرار خواهند گرفت. و تجاری‌سازی خواهند شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی