اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

معاون وزیر صنعت خبر داد

يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴ ب.ظ

اشتغال ۷۰ هزار نفر در صنعت مبلمان

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایران یک بازار 400 میلیونی در منطقه دارد،‌ اظهار داشت: بالغ بر 70 هزار نفر اشتغال در صنعت مبلمان و صنایع وابسته وجود دارد.

به گزارش خبرنگاربازرگانی خبرگزاری فارس، محسن صالحی‌نیا امروز در دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته، گفت: صنعت مبل‌سازی وابستگی به صنایع کوچک و متوسط دارد و این صنعت بخشی از ارزش افزوده را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این کنفرانس دهمین سال برگزاری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است،‌گفت: بر اساس آمار وارقام موجود حدود 8 هزار واحد فعال در این حوزه وجود دارد که تعداد 6400 واحد آن جزء واحدهای کوچک صنفی است و تعدادی هم جزء واحدهای متوسط به شمار می‌رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:‌ بالغ بر 70 هزار نفر اشتغال در این مجموعه وجود دارد. 

وی افزود: این کنفرانس در سطح جهانی مخاطبان بسیار زیادی دارد و حضور از کشورهای مختلف در زمینه‌های طراحی،‌تولید، توسعه و خدمات نشان‌دهنده موفقیت این کنفرانس در طی 10 سال برگزاری خود بوده است. 

وی با بیان اینکه ایران یک بازار 400 میلیونی در منطقه دارد،‌اظهار داشت: وزارت صنعت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار این بخش از صنعت یعنی مبلمان‌سازی، طراحی و دکوراسیون را با توجه به نقشی که در ایجاد ارزش افزوده دارد حمایت می‌کنیم و وظیفه داریم تا زمینه ارتباط آن را با صنایع مختلف فراهم آوریم.

صالحی‌نیا اظهار داشت: ما به عنوان وزارت صنعت به همراه اتاق‌های بازرگانی حمایت‌های خودمان را برای تأمین منابع،‌برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از صادرات در این بخش انجام می‌دهیم و برنامه‌هایی را برای توسعه صادرات این بخش در سال آینده داریم که امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوانیم گام‌های بعدی را در این زمینه برداریم.

به گزارش فارس، دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون 12 آذر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی