اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

اندیشکده رند در گزارشی می نویسد: فعالیت های روزمره بشر بیشتر و بیشتر و روز به روز با پشتیبانی فناوری های دیجیتال در حال انجام است که شامل تبلت ها، گوشی های موبایل، لپ تاپ ها و کامپیوتر ها و دسترسی به اینترنت در منزل می شود. در عصر کنونی زندگی در جامعه ای که بدون استفاده از این فناوری ها باشد به صورت فزاینده ای مشکل است.

بنابراین این مشکل نیز وجود دارد کسانی که توانایی دسترسی به این فناوری ها را ندارند در خطر کنار گذاشته شدن از جامعه قرار دارند. این دستیابی به فناوری نه تنها دلالت بر دسترسی به زیرساخت ها و سخت افزارها دارد اما دلالت بر داشتن مهارت کافی برای بهره گیری از منافع و جلوگیری از اشتباهات در این شیوه نوین زندگی دارد.

گزارش رویکردها و استفاده از رسانه که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است بر رواج فناوری برای استفاده میان سنین ۵ تا ۱۵ سال در انگلیس تاکید دارد. تقریبا ۹ نفر از  هر ۱۰ کودک (۸۸ درصد) در منازل خود به اینترنت دسترسی دارد. و ۷ نفر از هر ۱۰ نفر نیز در منزل به تبلت دسترسی دارند.

در این گزارش آمده است که از هر ۱۰ نفر ۴ نفر (۴۱ درصد) گوشی موبایل داشته و از این تعداد نیز ۳۱ درصد گوشی های هوشمند دارند. از هر ۱۰ نفر تقریبا ۹ نفر (۸۷ درصد) به کمک تجهیزات الکترونیک خود آنلاین می شوند. همچنین لپ تاپ یکی از پر کاربردترین وسیله ها برای استفاده از اینترنت است (۶۶ درصد) اما رفتن به اینترنت با استفاده از گوشی موبایل و تبلت نیز روز به روز در حال افزایش است.

افزایش استفاده از فناوری و رشد ارتباطات، بازار کار امروز را نیز مختل کرده و این اختلال در آینده نیز افزایش خواهد یافت پدیده ای که از آن با عنوان "دیجیتالیزه شدن کارها" یاد می شود.

در گزارش گارتر در سال ۲۰۱۴ پیش بینی شده که یک شغل از هر ۳ شغل تا سال ۲۰۲۵ به نرم افزارها، روبات ها یا ماشین های هوشمند واگذار خواهد شد. این تغییرات با استفاده از فناوری در زندگی روزمره ما ترکیب شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی