اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

امنیت در جاده ابریشم جدید

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ق.ظ
برای  کشورهای در حال توسعه نظیر قراقستان، زیرساخت های آسیا فرصت هایی را برای بهبود امنیت جاده پیشنهاد می دهند.

تصادف جاده ای در قزاقستان سالیانه ۹ میلیارد دلار یا ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی هزینه دارد.

قزاقستان همچنین نقش کلیدی در برنامه های سرمایه گذاری زیرساخت های منطقه ای نظیر شبکه اتوبان های آسیایی سازمان ملل و برنامه همکاری اقتصادی منطقه ای آسیای بانک توسعه آسیا و به تازگی طرح "جاده و کمربندی چین" دارد.

برای کمک به اولویت گذاری برای همپوشانی این طرح ها، این مطالعه به تحلیل کیفیت راه ها و اطلاعات تصادف می پردازد که تقریبا حدود ۱۳ هزار کیلومتر از بزرگراه ها یا ۱۳.۴ درصد از شبکه بزرگراهی قراقستان را پوشش می دهد.

در این نمونه بخش عمده ای از جاده ها به دو بخش تقسیم نشده و تنها زیر مجموعه شرایط خوب قرار گرفته اند. بیشتر تصادف ها مربوط به کمبود زیرساخت ها و عدم تبعیت از قوانین راهنمایی و رانندگی است. تعدادی از نقشه ها اولویت مناطقی که باید بهبود یابند را مشخص کرده اند. ساخت و سازها بر اساس این تحلیل و بازبینی بهترین تجارب بین المللی و اندازه گیری زیرساخت های تاثیر گذار، برای بهبود ارتباطات و امنیت جاده توصیه می شود.

امنیت جاده ای یک چالش محلی با پیامدهای توسعه ای و بهداشت عمومی بین المللی است. هر ساله  در سرتاسر جهان و در تصادفات جاده ای ۱.۲۵ میلیون نفر کشته و بیش از ۵۰ میلیون نفر مجروح می شوند که این تعداد از تلفات بیماری های ناشی از ویروس ایدز و مالاریا بیشتر است.

تصادفات رانندگی به عنوان قاتل پیشروی جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال به شمار می آید به گونه ای که این حوادث فقر را به همراه داشته و چالشی برای سیستم بهداشت ملی کشورها به شمار می آیند.

حوادث ترافیکی منجر به فوت و جرح، هزینه ای بین ۲ تا ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در هر سال را برای کشورهای در حال توسعه در بر دارد.

امنیت جاده ای در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط وخیم است. این در حالی است که نرخ امنیت جاده ای در کشورهایی با درآمد بالا دو برابر این کشورها است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی