اقتصاد ایرانی

آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۸، ۱۰:۱۳ - پوریا قلعه
    لایک

آسیا مقصد بزرگ گردشگری در دنیا است

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۶ ب.ظ

صنعت توریسم یکی از صنایع بسیار مهم در اقتصاد امروز دنیا است و درآمد حاصل از آن اهمیت زیادی برای کشورها دارد. طبق گزارش سالانه مستر کارت در سال گذشته، بانکوک شهری بود که بیشترین شمار توریست ها را جذب کرد.

اقتصاد ایرانی: صنعت توریسم یکی از صنایع بسیار مهم در اقتصاد امروز دنیا است و درآمد حاصل از آن اهمیت زیادی برای کشورها دارد اما برای اینکه یک شهر بتواند توریست هایی را جدب کند باید زیر ساخت های مناسبی  داشته باشد. طبق گزارش سالانه مستر کارت در سال گذشته، بانکوک شهری بود که بیشترین شمار توریست ها را جذب کرد. در این سال پایتخت کشور تایلند ۱۹.۴۱ میلیون توریست داشت که از شمار توریست های لندن و پاریس هم بیشتر بود. در سال گذشته ۱۹.۰۶ میلیون نفر از لندن و ۱۴.۸۷ میلیون نفر از پاریس دیدن کردند.

شهر بانکوک به دلیل وجود امکانات تفریحی و رفاهی شمار زیادی از توریست ها را جذب کرد و هزینه های پایین تر اقامت و تفریح در این شهر نسبت به شهرهای اروپایی سبب شد تا شمار بیشتری از مردم این شهر را برای تفریح و استراحت انتخاب کنند. در این سال دوبی از نظر شمار بازدید کنندگان در دنیا درجایگاه چهارم قرار داشت.

اما صنعت توریسم را از یک جنبه دیگر هم می توان مورد بررسی قرار داد وآن میزان هزینه ای است که توریست ها در شهرهای مختلف انجام می دهند. این جنبه ای است برای اقتصاد کشورها اهمیت بیشتری دارد.

از نظر میزان هزینه ای که همه توریست ها در یک شهر انجام می دهند، توریست جایگاه اول را دارد. طبق گزارش های موجود، دوبی جاذبه های توریستی زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موزه های زیاد این شهر و برج الخلیفه که ۲۷۱۷ فوت ارتفاع دارد اشاره کرد. همین جاذبه های توریستی شمار زیادی از مردم را در هر سال جذب می کند اما به نظر می رسد این جاذبه ها تنها دلیل قرار گرفتن دوبی در صدر فهرست مقاصد توریستی دنیا از نظر میزان هزینه ای که توریست ها در شهر انجام می دهند نباشد.

موسسه مطالعاتی مستر کارت در این زمینه نوشت: دوبی به یک دلیل دیگر هم شهرت دارد و آن هم مرکز خرید خاورمیانه است. هر ساله شمار زیادی از مردم برای خرید به دوبی سفر می کنند و به همین دلیل است که بیشتر از دیگر شهرهای توریستی در این شهر هزینه می کنند. شمار زیاد مراکز خرید در این شهر و تنوع در قیمت محصولات عرضه شده در فروشگاه های دوبی سبب می شود تا افراد زیادی به خصوص درخاورمیانه این شهر را برای سفر و خرید انتخاب کنند.

کدام شهرها بیشترین درآمد را از توریست ها داشتند

هر چه تعداد شب هایی که توریست ها در یک شهر اقامت دارند بیشتر باشد، میزان هزینه ای که در آن شهر می کنند بیشتر است. آمار نشان می دهد در سال گذشته توریست ها ۲۸.۵ میلیارد دلار در دوبی هزینه کردند که این هزینه شامل تفریح و اقامت و خرید و غذا می شود. نکته جالب اینکه پیش بینی ها از افزایش ۱۰ درصدی هزینه توریست ها در این شهر در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر می دهد.

در سال قبل، شهر نیویورک از نظر هزینه ای که توریست ها در این شهر انجام می دهند جایگاه دوم را داشت. در این سال توریست ها ۱۷.۰۲ میلیارد دلار در شهر نیویورک هزینه کردند که حدود ۹ میلیارد دلار کمتر از دوبی بود.

سومین شهر دنیا در این فهرست، لندن بود. در این سال توریست ها ۱۶.۰۹ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند. سنگاپور از این نظر در جایگاه چهارم قرار دارد و شهر بانکوک که اولین مقصد توریست های دنیا است پنجمین شهر این فهرست است. در سال قبل توریست ها ۱۴.۰۸ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند. جالب این جاست از میان پنج شهری که بیشترین درآمد را از صنعت توریسم کسب کردند، سه شهر در آسیا قرار داشتند.

طبق این گزارش ششمین شهری که مسافران بیشترین هزینه را در ان انجام دادند، شهر پاریس بود و بعد از پاریس شهرهای توکیو، تایپه، سیول و در اخر بارسلونا قرار داشتند.

طبق اطلاعات ارایه شده از میان ده شهری که توریست ها بیشترین هزینه را در ان انجام دادند، شش شهر در اسیا واقع شده اند و توریست ها ۶۲ درصد از کل مبلغی که در این ده شهر صرف کرده بودند را در اسیا هزینه کردند. ۲۰ درصد از این هزینه به شهر دوبی اختصاص داشت. در سال گذشته میزان هزینه ای که توریست ها در شهرهای اسیایی انجام دادند برابر با ۸۸.۸ میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود در سال جاری این هزینه ۸ درصد نسبت به سال قبل رشد کند. این نشان می دهد که اسیا پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت توریسم و کسب درآمد بیشتر از این صنعت دارد ولی برای اینکه بتواند همچنان قدرت رقابت خود را در بازار جهانی حفظ کند باید زیر ساختهای خود را تقویت کند.

توریست ها در این ده شهر بیشترین مبلغ را صرف کردند (میلیارد دلار)


  • Elham

آسیا

گردشگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی